ایست قلبی سعید خادمی در دادگاه انقلاب تهران

0
408

در پی گزارش‌ها درباره «جان‌باختن یک مرد حین محاکمه در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران»، وکیل وی تاکید کرد که او «بی‌گناه» بوده است.

سورا عسکری‌راد، وکیل پایه یک در تهران، گفت که فرد جان باخته موکلش، «سعید خادمی»، ۶۱ ساله، مربی یوگا بود و به اتهام «تبلیغ علیه شرع اسلام» در دادگاه انقلاب محاکمه میشد.

خادمی در جلسه دادگاه به دلیل فشار روانی و استرس ناشی از جوّ دادگاه، پس از آنکه چشمش به «پنج جلد پرونده» علیه خودش افتاد دچار ایست قلبی شد و بر زمین افتاد.

عسکری‌راد وکیل درباره جزئیات عناوین اتهامی سعید خادمی اظهار کرد: «سعید خادمی یوگا کار می‌کرد، نوعی از یوگا که با عنوان «ساهاجا یوگا» مشهور است. ضابط [بازجوی اطلاعات سپاه]، اقدامات آنان را علیه تبلیغ علیه اسلام شناسایی کرده در حالی که کتابی تحت این عنوان در ایران منتشر شده و از قرار معلوم به چاپ سوم رسیده است. با این حال، این نهاد، اقدامات آنان را تبلیغ علیه اسلام در نظر گرفته بود و به همین واسطه هم مرحوم تحت فشار و استرس روانی بسیار زیادی قرار داشت.»

گفته میشود سعید خادمی به اتهام فعالیت در زمینه ساهاجا یوگا (بند ۲ ماده ۵۰۰ مکرر/ فرقه و القائات روانی) توسط اطلاعات سپاه پاسداران در تهران دستگیر و یک ماه و چند روز بازداشت بوده است.

آقای خادمی سال‌ها مدیر ارشد شبکه پژوهشگاه دانش‌های بنیادی [مرکز تحقیقات فیزیک نظری سابق] در نیاوران به ریاست جواد لاریجانی بوده است. وی‌ عضو تیمی بود که در سال ۷۱ موفق شدند برای نخستین بار ایران را به اینترنت جهانی وصل کنند. خادمی برای دانشجویان فنی دانشگاه شریف در سال ۷۱ و برای دانشجویان برق دانشگاه تهران در سال ۷۲ امکانات ارسال ایمیل و سرچ در دانشگاه را فراهم کرده بود.

وزارت دفاع اسراییل: تروریست های ایرانی در قالب «تیپ امام حسین» برای جنگ با اسرائیل در جنوب لبنان مستقر شده‌اند
عمالدین باقی ۱۴۲ نماینده مجلس ملاها را عوام‌فریب خواند

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!