نیوزویک: تهدید به اعدام هم نتوانست معترضان ایرانی را عقب بنشاند

0
58

مجله آمریکایی «نیوزویک» در گزارشی درباره انقلاب مردم ایران نوشته با وجودی که رژیم اسلامی حاکم بر ایران تهدید کرده قصد دارد تعداد زیادی از حدود پانزده هزار نفر معترضان بازداشت‌شده را اعدام کند، مردم معترض ایران کماکان به خیابان‌ها می‌آیند و برای براندازی رژیم اسلامی تلاش می‌کنند.

مجلس رژیم به منظور «ترساندن» معترضان، با اکثریت قاطع از «مجازات اعدام» برای بازداشت‌شدگان حمایت کرده است. در نامه‌ای که به امضای ۲۲۷ نفر از ۲۹۰ نماینده مجلس رژیم رسیده، نمایندگان از مقامات قضایی خواسته‌اند که به دستگیرشدگان «درس خوبی» بدهند تا دیگران را از پیوستن به آنها بازدارند. آنها ادعا کرده‌اند که چنین مجازاتی به همه ثابت می‌کند که رژیم اسلامی با هیچ‌کس درباره «تعرض به نظام مقدس» اغماض نخواهد کرد.


به گفته این مجله، در مقابل، اعتراضات نه تنها کاهش پیدا نکرده، که گستره آنها وسیع‌تر شده است. مردم کماکان در شهرهای مختلف ایران به خیابان‌ها می‌آیند و خواهان براندازی رژیم می‌شوند. زنان عموما رهبری تظاهرات را برعهده دارند، و روسری‌های خود را به آتش می‌کشند و موهای خود را کوتاه می‌کنند.

از سوی دیگر، همبستگی با معترضان ایرانی نیز در سطح جهان در حال افزایش است. ورزشکاران ایرانی از طریق عدم همخوانی «سرود ملی» رژیم اسلامی در رقابت‌های بین‌المللی، همبستگی خود با مردم و اعتراض خود به رژیم را نشان داده‌اند.
به عنوان مثال، اخیرا تیم ملی فوتبال ساحلی در امارات، تیم ملی واترپلو در تایلند، و تیم ملی فوتبال در بازی دوستانه مقابل نیکاراگوئه در ورزشگاه آزادی تهران همه از خواندن «سرود ملی» رژیم اسلامی حاکم بر ایران خودداری کردند.


به گفته «نیوزویک»، این اولین مرتبه نیست که مردم ایران علیه جمهوری اسلامی قیام می‌کنند، اما هیچ‌کدام از خیزش‌های قبلی به اندازه خیزش جاری «طولانی و عمیق» نبوده است، که نشان می‌دهد این مرتبه چیزی از اساس با گذشته فرق دارد.

صدها قلم دارو در راه روسیه؛ افزایش قیمت ۷۰۰ درصدی دارو در ایران
مجلس منتخب خامنه‌ای، بیانیه خود را گردن نگرفت

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!