احمدی شاهرودی از مجلس خبرگان: چرا فقط امتحان الهی برای ما ایرانی‌هاست؟/ عبدالباقی یا عبدالفانی؟

0
195

حجت‌الاسلام احمدی شاهرودی، گفت: این تورم و گرانی‌ها چیست؟ می‌گویند امتحان الهی است، اگر امتحان الهی‌ست فقط برای ما است؟ فقط برای ما ایرانی‌هاست؟ چطور در کنار ما کشور عراق این مصیبت تورم وگرانی را ندارند، یعنی خدا نمی‌خواهد آن‌ها را امتحان کند؟

حجت‌الاسلام محمدحسین احمدی شاهرودی نماینده خوزستان در مجلس خبرگان، عصر دیروز در مراسم یادبود جانباختگان حادثه فروریختن ساختمان متروپل آبادان که به همت خوزستانی‌های مقیم تهران در مسجد ولیعصر برگزار شد، گفت: تورم و گرانی شرایط زندگی و تامین معیشت را برای مردم سخت کرده است، این تورم و گرانی‌ها چیست؟ می‌گویند امتحان الهی است، اگر امتحان الهی‌ست فقط برای ما است؟ فقط برای ما ایرانی‌هاست؟ چطور در کنار ما کشور عراق این مصیبت تورم وگرانی را ندارند، یعنی خدا نمی‌خواهد آن‌ها را امتحان کند؟

وی ادامه داد: بنده به خاطر دارم از زمانی که صدام سقوط کرد حدود ۱۷-۱۸ سال قبل تا حالا اصلا چیزی به نام گرانی و تورم در عراق نیست. من از اولین کسانی بودم که همان سال ۸۳ که صدام سقوط کرد بدون گذرنامه رفتم عراق، قیمت‌ها همان قیمت‌هایی بود که الان هم است، کرایه‌ها همان، قیمت گوشت همان و قیمت لبنیات همان است. لذا ما در عراق چیزی به نام اضافه سنوات سالیانه نداریم که حقوق‌ها را اضافه کنیم، چیزی به نام تورم در عراق، در دبی در جاهای دیگر نیست. این گرانی باعث ایجاد فقر می‌شود و فقر یک مصیبت برای جامعه است.

احمدی شاهرودی در ادامه با بیان اینکه حادثه فروریختن متروپل هم مصیبت است، عنوان کرد: همین حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان واقعا یک مصیبت است، یک مصیبت فاجعه‌آمیزی و بسیار تلخ و دردناک بود. اگر این مساله ریشه‌یابی شود دست انسان در رخ دادن این مصیبت نقش دارد. اگر کارها به دست انسان‌هایی که شایستگی ندارند سپرده شود، مطمئن باشید که این مصیبت‌ها به وجود می‌آید. این همان پدیده‌ای است که در تعبیر عمومی از آن به عنوان واگذاری کارها به انسان‌های صالح و شایسته‌سالاری که معیار آن هم تعهد و تخصص است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان اضافه کرد: در همین جریان ریزش ساختمان آبادان اگر دلایل را بررسی کنید قطعا به همین نقطه می‌رسید که یا تخصص می‌لنگیده یا تعهد و یا هردو. یکی از مطالبات مردم و مقام معظم رهبری هم این است که علل و عوامل این حادثه بررسی شود، حادثه ای که نه تنها یک شهر و یک استان بلکه یک ملت را داغدار کرد، این‌ها باید بررسی شود که خدای نکرده در جای دیگر تکرار نشود.

احمدی شاهرودی در تشریح مطالبات مردم و افکار عمومی همچنین بیان کرد: مطالبه سوم افکار عمومی جبران خسارت‌هاست، هم خسارتهای مالی هم خسارت‌های جانی، اینکه مساله را قضایی کنند و بگویند خب چه کسی مسئول و ضامن این خون‌های به ناحق ریخته شده و این اموال است، خب ممکن است سال‌های طولانی طول بکشد، خون مسلمان نباید هدر برود.

وی افزود: ما نمی‌دانیم این آقای عبدالباقی، واقعا عبدالباقی است هنوز، یا عبدالفانی است؟ چگونه است؟ کجا یقه‌اش را بگیریم و محکومش کنیم به پرداخت خسارت‌های مالی؟ چه بسا ده‌ها سال طول بکشد. بالاخره باید یک هیاتی تشکیل شود و این خسارت ها را بررسی کنند و جبران شود.

صدها صفحه سند “فوق سری” رژیم، توسط موساد روی گوگل درایو منتشر شد
ارائه پیشنویس قطعنامه علیه رژیم حاکم بر ایران به شورای حکام آژانس توسط آمریکا و تروئیکای اروپایی

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!