محموله قاچاق موادمخدر متعلق به سپاه پاسداران توقیف شد

0
71

نیروی دریایی ایالات متحده اعلام کرده یک کشتی ماهیگیری حامل هروئین که از ایران آمده‌، را در دریای عمان کشف و توقیف کرده است. تیموتی هاوکینز، سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مستقر در خاورمیانه گفته همه ۹ خدمه این کشتی ماهیگیری خود را از اتباع ایران معرفی کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، این کشتی حامل ۳۸۵ کیلوگرم هروئین به ارزش حدود ۴ میلیون دلار بوده است. «گروه ضربت بین‌المللی» نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده‌ که دو ناو ایالات متحده دوشنبه، ۲۷ دسامبر این محموله را در یک کشتی ماهیگیری که تابعیت آن مشخص نیست در آب‌های خاورمیانه، کشف و توقیف کرده‌اند.

حدود دو هفته پیش نیز نیروی دریایی آمریکا از نجات پنج ایرانی مظنون به قاچاق مواد مخدر در نزدیکی سواحل عمان و توقیف محموله آنها خبر داده بود. میزان محموله به دست آمده بیش از یک‌هزار و ۷۴۵ کیلوگرم حشیش، ۵۰۰ کیلوگرم متامفتامین و ۳۰ کیلوگرم هروئین بود که ارزش آنها بالغ بر ۱۴.۷ میلیون دلار برآورد می‌شد.

در سی‌ام شهریور امسال رسانه های هند از کشف یک محموله بزرگ هروئین خبر دادند که از بندرعباس عازم کشور هند شده بود. این محموله نزدیک به سه تن وزن داشته و ارزش آن دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار اعلام شده بود.

سالگرد فروپاشی شوروری؛ وزارت خارجه دوست نداشت شوروی فروبپاشد
به دستور خامنه ای، هورالعظیم به نفع شرکت نفتی چینی خشک شد

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!