در آستانه تعطیلات کریسمس، جیک سالیوان راهی اسرائیل شد

0
69

پس از آنکه در ماه نوامبر، نخست وزیر اسرائیل حاضر به ملاقات با رابرت مالی نشد، کاخ سفید اعلام کرد که جیک سالیوان با نفتالی بنت، دیدار و گفتگو خواهد کرد.

بنا بر بیانیه کاخ سفید، جیک سالیوان بر تعهد ایالات متحده به امنیت اسرائیل تاکید و “در مورد طیف وسیعی از مسائل، از جمله خطر رژیم اسلامی حاکم بر ایران گفتگو خواهد کرد”.

برنامه سفر جیک سالیوان در حالی اعلام شده است که به نظر می رسد در هفته‌های اخیر تهدید مراکز اتمی رژیم اسلامی حاکم بر ایران از سوی اسرائیل وارد مرحله تازه تری شده باشد و مقام‌های ارشد این کشور گفته اند که ارتش اسرائیل برای عملیات نظامی علیه مراکز اتمی ایران در حالت آماده باش است.

از طرف دیگر، سرلشکر پاسدار غلامعلی رشید، فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء که قرارگاه جنگی رژیم محسوب می‌شود، روز دوشنبه گفت که تهدید مراکز هسته‌ای و نظامی رژیم توسط اسرائیل “بدون چراغ سبز و حمایت آمریکا امکان پذیر نیست”.

وی افزود: “در صورتی که تهدیداتی از این دست جنبه عملی به خود بگیرد، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بدون درنگ، تمامی مراکز، پایگاه‌ها، مسیر و فضای استفاده‌ شده برای عبور و مبداء تجاوز را بر اساس طرح‌های عملیاتی تمرین شده مورد حمله کوبنده قرار خواهد داد”.

سالیوان در پاسخ به این سئوال که آیا رژیم حاکم بر ایران می‌داند که صبر آمریکا چه حدی دارد گفته است: “ما هم ازطریق متحدان اروپایی و هم مستقیما با ایران نگاه و نگرانیمان را درباره ادامه فعالیت‌های تهران در پیشبرد برنامه هسته‌ای این کشور مطرح کرده ایم. من در اینجا بیشتر از این نمی خواهم علنا عیان کنم که این پیام‌ها دقیقا چه بوده و معتقدم که ایران متوجه این موضوع هست”.

کشف سلاح و مهمات در ایران؛ از مازندران تا خوزستان
دومینوی سقوط بازوهای تروریستی رژیم در منطقه؛ کشته شدن قاسم سلیمانی یمنی، حسین ایرلو

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!