لوموند فرانسه: در ایران خشم جای ترس را گرفته است

0

روزنامه لوموند در گزارشی به تاریخ یکشنبه ۱۳ تیر با اشاره به وضعیت ملتهب جامعه ایران از شرایط جدیدی سخن می‌گوید که در آن «ترس کمتر شده و خشم جای آنرا گرفته است و جامعه به سمت اعتراضات و اعتصابات گسترده میرود».

لوموند در گزارش خود به‌ نقل از مشاهدات خبرنگارانش در ایران اضافه می‌کند: «هر چند مقامات جمهوری اسلامی به ‌وجود نارضایتی اعتراف می‌کنند، اما پیوند میان رژیم و جامعه از بین رفته است. اینک “پابرهنه‌ها”، طبقه محروم ایران، حامیان سنتی رژیم جمهوری اسلامی، از شرایط بد اقتصادی و بن‌بست سیاسی در کشور به تنگ آمده و صریحاً از آن حرف می‌زنند. ناآرامی‌های آبان ٩٨ و صدها نفری که در آن رویدادها کشته شدند نیز نشان می‌دهد که اکثر معترضان، جوان و متعلق به طبقات فرودست بودند».

گزارشگر لوموند از تریبون های آزاد پیش از انتصابات با عنوان «تصاویر باور نکردنی» یاد میکند که توسط تلفن های مردم ضبط و ثبت میشد و در شبکه‌های اجتماعی در روزهای قبل از انتصابات پخش گردید. وی که آشکارا شاهد نارضایتی و عصیان مردم بوده، اضافه می‌کند: «تصاویر آدم‌هایی که در پارک‌ها یا کوچه و خیابان خستگی و عجز خود را فریاد می‌زدند. حکایت از “آزاد شدن زبانها و عقب‌نشینی ترس” دارد.

بدون نظر

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

خروج از نسخه موبایل