افشای فعالیت های مخفی رژیم جمهوری اسلامی در سایت هسته ای سنجریان

0

شبکه فاکس‌ نیوز همزمان با نشست آژانس بین المللی انرژی اتمی و انتقاد شورای حکام از تنش‌افزایی تهران، تصاویر ماهواره‌ای فعالیت‌ های مخفیانه مشکوک درباره تولید موشک هسته‌ای در سایت سنجریان را منتشر کرد. طبق تصاویر این سایت در ماه مارس ۲۰۲۱ به طور کامل پوشانده شده است.

سایت سنجریان در ۴۰ کیلومتری تهران واقع شده و جمعیتی حدود ۳۶۱ تن دارد. این سایت در جریان افشای اطلاعات هسته‌ای رژیم جمهوری اسلامی از سوی موساد در سال ۲۰۱۸ شناسایی و معرفی شد.

بر اساس تجزیه و تحلیل صورت گرفته در آزمایشگاه شرکت «اینتل‌لب» از روی تصاویری که شرکت ماهواره‌ای «مکسار» (Maxar) گرفته، رژیم جمهوری اسلامی از روز ۲۴ مهر سال گذشته تحرکات در این سایت را تشدید کرده است.

رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در آخرین گزارش خود به شورای حکام گفته این که بازرسان آژانس چهار محل را در ایران شناسایی کرده‌اند که در آنها آثار مواد هسته ‌ای پیدا شده است و رژیم جمهوری اسلامی قبلاً این سایت‌ها را به اطلاع آژانس نرسانده بودبه گفته او، در سه ماهه گذشته رژیم جمهوری اسلامی هیچ اطلاعاتی در مورد یکی از سایت‌ها نداده، پرسش‌ها در مورد دو سایت دیگر را نادیده گرفته، و نوشته‌ای که در خصوص سایت چهارم ارائه شده فاقد سندیت است. او گفت این امر بر خلاف ادعای تعاملی است که علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی رژیم جمهوری اسلامی، در نامه خود آورده است.  

بدون نظر

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

Exit mobile version