تلگراف؛ حوثی‌ها در دانشگاه علوم و فنون دریایی سپاه پاسداران در زیباکنار دوره دیده‌اند

0
145

تلگراف روز چهارشنبه ۱۰ ژانویه (۲۰ دی‌ماه) گزارش داد حدود ۲۰۰ تروریست حوثی، دوره آموزشی خود را در دانشگاه علوم و فنون دریایی سپاه پاسداران در شهر ساحلی زیباکنار در استان گیلان طی کرده‌اند.

جزئیات این آموزش که توسط منابع اطلاعاتی در ایران گردآوری شده، نشان دهنده دخالت مستقیم تهران در گسترش درگیری در خاورمیانه است.

به نوشته تلگراف بخشی از این دوره آموزشی تحت نظر «نیروی قدس» سپاه پاسداران برگزار شده است.

این مرکز در سال ۹۲ تأسیس شد و طی چهار سال تمام آموزش‌های نیروی دریایی سپاه از جمله تروریست های نیابتی رژیم ملاها به آنجا منتقل شد. اولین دوره برای حوثی‌ها در دانشگاه علوم و فنون دریایی در ژانویه ۲۰۲۰ راه‌اندازی شد.

منابع اطلاعاتی گفته‌اند دوره آموزش حوثی‌ها جدا از سایر دانشجویان برگزار شده و برای جلوگیری از درز اطلاعات، مراوده‌ی حوثی‌ها با سایر دانشجویان این مرکز ممنوع بوده است.

تلگراف می‌افزاید: «جزیره فارور در سواحل هرمزگان نیز که تحت کنترل سپاه پاسداران است، برای آموزش تروریست های وابسته به رژیم ملاها استفاده می‌شود.»

در بخشی از این گزارش اشاره شده است که در خود سپاه پاسداران، عملیات حوثی‌ها علیه کشتی‌های تجاری خارجی و نفتکش‌ها را «مؤثرترین تاکتیک برای تشدید جنگ» علیه اسرائیل می‌دانند.

حوثی‌ها با پشتیبانی رژیم اسلامی حاکم بر ایران با مختل کردن تردد کشتی‌ها در دریای سرخ عملاً یکی از مسیرهای تجاری اصلی جهان را به روی اکثر کشتی‌های کانتینری و حمل و نقل آنها بسته‌اند.

اخیراً شورای امنیت سازمان ملل با ۱۱ رأی موافق و چهار راٰی ممتنع، قطعنامه‌ای تصویب کرد که از حوثی‌ها خواسته شده فوراً حملات به خطوط کشتیرانی را متوقف کنند. هرچند بارها این درخواست مطرح شده اما تا کنون هیچ نتیجه‌ای نداشته است.

تابوت بر دوش دانش آموزان
دادستان ایلام از کشف ۶۶ قبضه سلاح جنگی در دهلران خبر داد

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!