شهرام پورصفی که نقشه ترور امیرفخرآور را داشت، در لیست تحریم آمریکا قرار گرفت

0
185

وزارت خزانه‌داری آمریکا پنج عضو سپاه پاسداران و یک شرکت هواپیمایی مستقر در ترکیه را که در توطئه‌های تروریستی از جمله طراحی ترور علیه جان بولتون و امیر فخرآور رئیس سنای کنگره ملی ایرانیان مشارکت داشته‌اند، در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

نام پنج عضو سپاه پاسداران شامل محمدرضا انصاری، از فرماندهان سپاه قدس، روح‌الله بازقندی (بازغندی)، رییس سابق اداره ضد جاسوسی سپاه پاسداران، رضا سراج، رییس اطلاعات خارجی سپاه، شهرام پورصفی معروف به مهدی رضایی، حسین حافظ امینی، که شهروندی ترکیه را دارد، در فهرست تحریم قرار دادند.

همچنین، شرکت هواپیمایی «رِی» را به دلیل کمک به عملیات مخفی سپاه پاسداران از جمله آدم‌ریایی و توطئه‌های ترور با هدف قرار دادن مخالفان رژیم اسلامی حاکم بر ایران در ترکیه تحریم کرد.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا، در بیانیه‌ای بر عزم ایالات‌متحده برای مقابله با توطئه‌های رژیم اسلامی حاکم بر ایران برای ترور و تهدید بسیاری از افرادی که دشمن خود می‌داند، تاکید کرد.

شهرام پورصفی که در حال حاضر در فهرست افراد مورد تعقیب اف‌بی‌آی قرار دارد، سال گذشته از سوی دادستان‌های آمریکا به توطئه برای اجیر کردن افراد برای ترور جان بولتون، مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا، در ازای ۳۰۰ هزار دلار متهم شده بود. به گفته دادستان‌های آمریکا، پورصفی از تصمیم خود برای پرداخت یک میلیون دلار برای اجرای یک توطئه دیگر نیز صحبت کرده است. شهرام پورصفی علنا در کلاب هاوس اعلام کرده بود به دنبال آدرس محل سکونت امیرفخرآور، رئیس سنای کنگره ملی ایرانیان می‌باشد.

همکاری تهران و واشنگتن برای آزادسازی ۷ میلیارد دلار پول بلوکه شده در کره جنوبی
شرکت ابرآروان و مدیران ارشد آن توسط ایالات متحده تحریم شدند

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!