بایدن، ممنوعیت ورود ۱۸ تن از سران رژیم اسلامی حاکم بر ایران به آمریکا را لغو کرد؛ از مجتبی خامنه‌ای تا نقدی

0
77

بر اساس فهرستی که دولت بایدن به کمیته‌های مختلفی در مجلس سنای آمریکا و مجلس نمایندگان ایالات متحده ارسال کرده، محدودیت‌ سفر مقام‌های رژیم اسلامی حاکم به ایران به خاک ایالات متحده از ۶۱ نفر به ۴۳ نفر کاهش یافته است.

دولت بایدن تاکنون درباره علت حذف ۱۸ مقام رژیم اسلامی حاکم بر ایران از فهرست ممنوعیت‌های مسافرتی و مهاجرتی توضیحی ارائه نکرده است. نام مجتبی خامنه‌ای و ۱۷ مقام رژیم اسلامی از جمله صادق لاریجانی و غلامحسین محسن اژه‌ای از تازه‌ترین فهرست محدودیت‌های مسافرتی و مهاجرتی آمریکا حذف شد.

مجتبی خامنه‌ای، مهم‌ترین و قدرتمند‌ترین شخصیت سیاسی پشت پرده رژیم اسلامی حاکم بر ایران است که گفته می‌شود هدایت دفتر پدرش علی خامنه‌ای را هم برعهده دارد، اما نام او و خانواده‌اش از فهرست محدودیت‌های مسافرتی آمریکا حذف شده است.

نام غلامحسین محسنی اژه‌ای که سال ۲۷۰۰ ایرانی با حکم علی خامنه‌ای به ریاست قوه قضائیه منصوب شد و در جریان سرکوب اعتراض‌های سراسری سال ۲۷۰۱ نقشی محوری و اصلی را ایفا می‌کرد، نیز از این فهرست حذف شده است.

نام محسنی اژه‌‌ای در فهرست سال ۲۰۱۱ اتحادیه اروپا دیده می‌شود. او به دلیل نقشی که در نقض گسترده حقوق شهروندان ایرانی دارد، از ورود به کشورهای این اتحادیه محروم شده است.

مهر ماه سال ۸۹ نیز وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا، محسنی اژه‌ای را به دلیل نقض جدی حقوق بشر در فهرست تحریم‌های خود قرار داده بود.

صادق لاریجانی، رئیس سابق قوه قضائیه و دبیر کنونی مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز از دیگر مقام‌های رژیم اسلامی حاکم بر ایران میباشد که ممنوعیت ورود او و خانواده‌اش به خاک آمریکا برداشته شده است.

صادق آملی لاریجانی که به‌طور مستقیم در بسیاری از اعدام‌ها و بازداشت‌ها از مرداد ماه ۸۸ تا دی ماه ۹۷ نقش داشت، در دی ماه ۹۶ در فهرست تحریم‌‌های وزارت خزانه‌داری ایالت متحده آمریکا قرار گرفت.

قتل یک دانش‌آموز دختر در پی حملات تروریستی بیولوژیکی به مدارس قم
حمله کننده به خانواده دانش آموزان در تهرانسر؛ پاسدار صمد اسدی برادر رحمت اسدی فرمانده ارشد سپاه قدس

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!