حذف تصاویر قاسم سلیمانی و ابومهندس المهدی از مسیر فرودگاه بیروت

0
66

پس از درخواست وزیر گردشگری لبنان، گروه تروریستی حزب‌الله پذیرفت تصاویر رهبران نظامی و سیاسی جمهوری اسلامی را از مسیر فرودگاه بین‌المللی بیروت جمع‌آوری کند تا به جای آنها تصاویری از کشور لبنان برای تقویت گردشگری قرار گیرد.

بر اساس گزارش‌ها، جاده‌ای که بیروت پایتخت لبنان را به فرودگاه بین‌المللی این شهر متصل می‌کند، به دلیل وابسته بودن شهرداری‌های منطقه ضاحیه جنوبی به حزب‌الله، برای سال‌ها، تصاویر و شعارهای این حزب و مقام‌های رژیم حاکم بر ایران نصب شده بود؛ به گونه‌ای که برخی گردشگران خارجی این جاده را به عنوان «بخشی از تهران» پایتخت ایران توصیف می‌کردند.

تصاویر بزرگی از قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس فرمانده پیشین حشد الشعبی عراق در کنار تروریست های کشته شده حزب الله و جنبش امل، از تصاویر نصب شده در این جاده بودند. همچنین این جاده، به نام جاده «امام خمینی» نام‌گذاری شده است.

تغییر تصاویر حزب الله و همپیمانانش به تصاویری از کشور لبنان، پس از آن اتفاق افتاد که ولید نصار وزیر گردشگری نزدیک به جریان ملی آزاد همپیمان حزب‌الله، طی درخواستی از این حزب و جنبش امل خواست که تصاویر مربوط به آنها در جاده فرودگاه بیروت کاهش یابد و به جای آنها تصاویر گردشگری لبنان، برای تقویت گردشگری در این کشور قرار گیرد.

او در نامه‌اش خطاب به این دو گروه شیعه نوشت: «این برای اولین بار است که با کمال احترام و دوستی چنین درخواستی را از شما می‌کنم.»

احمد فتفت عضو «شورای ملی پایان دادن به اشغال لبنان از سوی ایران» در این زمینه گفت: «حزب الله با این درخواست موافقت کرد چرا که می‌دانست مردم از اوضاع بد اقتصادی کشور که عامل آن خود این حزب است، به تنگ آمده‌اند. نتایج انتخابات پارلمانی این وضع را بر ملا کرد.»

لبنان که در لبه ویرانی اقتصادی قرار گرفته، امیدوار است با بازگشت گردشگران و لبنانی‌ها خارج‌نشین، فصل گردشگری موفقی را داشته باشد.

وال‌استریت ژورنال: حملات اسرائیل در خاک ایران تشدید شده است
آژانس انرژی اتمی: رژیم حاکم بر ایران درحال آماده‌سازی فردو برای افزایش سطح غنی‌سازی است

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!