آژانس بین المللی انرژی اتمی، رژیم حاکم بر ایران را به جعل اسناد محرمانه متهم کرد

0
42

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال اعلام کرد رژیم اسلامی حاکم بر ایران دو دهه پیش با دسترسی به گزارش‌های محرمانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از آنها برای سناریوسازی و پنهان‌ کردن فعالیت‌های مشکوک خود در زمینه تسلیحات هسته‌ای استفاده کرده است.

وال‌استریت‌ژورنال روز چهارشنبه چهارم خرداد نوشت که این موضوع را بر اساس سخنان مقامات اطلاعاتی خاورمیانه و همچنین بررسی اسناد داخلی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دریافته است.

بر اساس این گزارش، رژیم حاکم بر ایران تقریبا دو دهه پیش و در بحبوحه تحقیقات درباره برنامه هسته‌ای مشکوک به تسلیحاتی بودن، به گزارش‌های محرمانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دسترسی یافت و آنها را میان مقامات ارشد خود که مسئول داستان‌‌سازی و سرپوش گذاشتن بر فعالیت‌های هسته‌ای رژیم حاکم بر ایران بودند، توزیع کرد.

این مقام‌های رژیم نیز برای سرپوش گذاشتن بر برنامه نظامی اتمی این کشور، برخی سوابق مربوط به فعالیت‌های هسته‌ای ایران را جعل کردند.

تلاش‌های فریبکاری رژیم حاکم بر ایران در مورد تحقیقات آژانس قبلاً نوشته شده بود و مدت‌ها ظن وجود داشت که ایران به دنبال دسترسی به اطلاعات داخلی آژانس است. اما هرگز مدرکی مبنی بر اینکه آنها اطلاعات محرمانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به دست آورده‌اند – تا کنون وجود نداشته است.

آموزش زبان روسی در حوزه های علمیه گیلان
گروسی: در دشوارترین نقطه مذاکرات با رژیم حاکم بر ایران قرار داریم

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!