فرمانده یگان ویژه نیروی سرکوبگر انتظامی: ناآرامی‌های سال ۹۶ را در دوهفته جمع کردیم

0
128

حسن کرمی در گفت‌وگو با تسنیم عملکرد یگان ویژه نیروهای سرکوبگر انتظامی را در اعتراضات سال‌های اخیر تشریح کرد. به گفته او در اعتراضات آبان ۹۸ در بیش از ۱۵۰ نقطه درگیری روی داده بود.

حسن کرمی فرمانده یگان ویژه نیروی سرکوبگر رژیم در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم گفت: “چند ماموریت سنگین” این یگان در سال‌های ۹۶ و ۹۸ بوده است: «ناآرامی‌های سال ۹۶ موضوع جدیدی بود که با آن مواجه می‌شدیم که خوشبختانه در دو هفته جمع شد، ناآرامی‌های سال ۹۸ نیز با وجود گستره زیادتر از ناآرامی‌های سال ۹۶، دو روز طول کشید، شاید در برخی شهرها مانند تهران، شیراز و اصفهان در سال ۹۸، در بیش از ۱۵۰ نقطه درگیری وجود داشت.»

فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی، سرکوب اعتراضات پس از شلیک دو موشک به هواپیمای مسافربری اوکراین و اعتراضات به بی‌آبی در خوزستان را نیز جزو “ماموریت‌های یگان ویژه در سال ۹۸” عنوان کرد و گفت: «دشمن واقعاً در این ناآرامی‌ها فعالیت داشتند، دشمن افرادی را در کشور دارد که روی آنها سرمایه‌گذاری کرده است، در صورت بروز یک اتفاق و تجمع، صحنه را به هم می‌ریزند و حرف حق مردم نیز فدای این افراد می‌شود که نمی‌خواهند صدای مردم شنیده شود.» حسن کرمی درباره ابزار مورد استفاده یگان ویژه به خبرگزاری تسنیم گفت: «اکنون تمام یگان‌های ما از سیستم‌های صوتی بسیار قوی استفاده می‌کنند که “صور” نام دارند و اسم آنها از اسم “صور اسرافیل” اقتباس شده است. این سیستم صوتی صدای ما را می‌تواند با برد یک کیلومتر و شعاع ۵۰۰ متر به جمعیت برساند.»

فرمانده یگان ویژه نیروی سرکوبگر رژیم تاکید کرد که این نیروها هنگام حضور در اعتراضات ابتدا با مردم “گفت‌وگو” می‌کنند. این در حالی است که سرکوب اعتراضات در ایران یکی از خشن‌ترین انواع سرکوب‌هاست. شلیک تیر مستقیم به سر و سینه معترضان در تمامی این اعتراضات از سوی نیروهای انتظامی امری عادی است. خبرگزاری رویترز به نقل از منابعی در داخل دولت ایران تعداد کشته شدگان را ۱۵۰۰ نفر اعلام کرد.

هشدار الیوت آبرامز به دولت بایدن در مورد رژیم اسلامی حاکم بر ایران
مایک پامپئو: مماشات بایدن با رژیم اسلامی حاکم بر ایران، اسرائیل را مجبور به اقدام نظامی میکند

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!