با ادامه روند فعلی، آمار مرگ و میر کرونا سه رقمی خواهد شد

0
106

حمید سوری، رییس کارگروه پیشگیری ستاد ملی کرونا، گفت: در روزهایی که مسئولان در پی جشن پیروزی بر کرونا بودند، سویه جدید کرونا در کشور رو به ازدیاد بود و در صورتی که روند افزایشی کرونا مثل چند روز اخیر باشد، شاهد چند برابر شدن مبتلایان و مرگ‌های سه رقمی ناشی از کرونا خواهیم بود.

سوری با تاکید بر این که از چند ماه قبل هشدارهای لازم درباره پیک هفتم کرونا داده شد، اما کسی به این هشدارها ‌توجهی نکرد، افزود: نگرانی مهم، بازگشت حجاج و رفت و آمد مسافران از دیگر کشورها و نزدیکی مراسم محرم و اربعین است که اگر به آن‌ها توجه نشود، شاهد واریانت‌های جدید و افزایش شدید بیماری خواهیم بود.

رییس کارگروه پیشگیری و بهداشت ستاد ملی کرونا با اشاره به این که مشخص نیست که چه زمانی به پایان پیک هفتم می‌رسیم، خاطر نشان کرد: سویه جدید (BA5) کرونا مانند دوره‌های قبل، بیشتر افراد مسن و افرادی را درگیر می کند که بیماری‌های زمینه‌ای دارند و در کودکان، کمتر دیده می‌شود.

سوری به نبود یک سیستم توالی‌یابی بیماری در کشور اشاره کرد و افزود: در کشور ما یک نظام سیستماتیک بیماریابی وجود ندارد و شیوع کرونا به درستی در کشور رصد نمی‌شود در حالی که برای مقابله با شیوع کرونا بایستی سیستم بیماریابی قوی داشته باشیم.

حفاظت از بانک ها در چین با تانک
برنامه رژیم اسلامی حاکم بر ایران برای دور زدن تحریم ها با ارز دیجیتال و تجارت با چین و روسیه

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!