نمایندگی «وی‌اف‌اس گلوبال» در ایران در انحصار فرزند محمد جهان‌آرا و حسین طائب است

0
116

سال‌هاست در ایران دلال‌ها بطور رسمی در پوشش شرکت‌های ثبت‌شده و یا زیرمیزی از متقاضیان ویزای شنگن پول دریافت می‌کنند. سرآمد همه این شرکت‌ها «وی‌اف‌اس گلوبال» است که به عنوان کارگزار ویزای اروپا در بسیاری از کشورها از جمله ایران فعال است.

اخیراً رسانه‌های بین‌المللی گزارش دادند متقاضیان ویزای اروپا به ویژه ویزای فرانسه مجبور هستند برای گرفتن وقت ویزا نفری ۵۰۰ یورو پرداخت کنند.

این کارگزاری در کشورهای مختلف نمایندگی دارد که در ایران به «شرکت جهان مجد بصیر» داده شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد مالکان شرکت جهان مجدد بصیر عوامل امنیتی رژیم اسلامی هستند. یکی از آنها «حمزه جهان آرا» فرزند محمد جهان ‌آرا از کشته‌شدگان جنگ است. او اکنون کارمند رسمی وزارت اطلاعات است.

این شرکت با شماره ۳۲۸۹۶۰ در تاریخ پنجم شهریور ۸۷ به ثبت رسیده و حسین طائب رئیس پیشین سازمان اطلاعات سپاه (ساس) یکی از اعضای آن است. یکی دیگر از کسانی که در این شرکت مسئولیت دارد «مجید شایسته» داماد محسن قرائتی و پسرخاله محمد شریعتمداری وزیر سابق کار در دولت حسن روحانی است. مجید شایسته نیز کارمند وزارت اطلاعات است. حسین طائب از مهره‌های نزدیک به مجتبی خامنه‌ای است که اکنون به عنوان مشاور فرمانده سپاه پاسداران فعال است.

واضح است مجموعه‌‌ای که عملاً نقش واسطه بین سفارتخانه‌های اروپایی و متقاضیان ویزای اروپا دارد در تیررس و تحت رصد عوامل امنیتی رژیم اسلامی است. اطلاعات خصوصی و رفت و آمد هزاران شهروند ایران در پوشش مؤسسه «وی‌اف‌اس گلوبال» در اختیار نهادهای امنیتی رژیم اسلامی قرار می‌گیرد.

فعالیت شرکت «جهان مجد بصیر» در حوزه‌های مختلف و بسیار گسترده است. این شرکت در وبسایت و صفحه اینستاگرام، خود را نماینده انحصاری فضاهای تبلیغاتی در بیش از ۱۸۴ میادین میوه و تره‌بار، تابلوهای تبلیغاتی فرودگاه‌ها و فروشگاه «اتکا» معرفی می‌کند. فروشگاه‌های زنجیره‌ای «اتکا» متعلق به ارتش است.

حلقه ارتباطی این مجموعه‌ها حمزه جهان آرا است که ارتباط تنگاتنگی با «شرکت زعیم» از هلدینگ‌های اصلی وزارت اطلاعات دارد.

عوامل امنیتی رژیم اسلامی که با «وی‌اف‌اس گلوبال» ارتباط دارند هر کدام برای چند شرکت مسافرتی فعال در صدور ویزا رانت ایجاد کرده‌اند. این شرکت‌ها در ازای دریافت مبالغ کلان برای متقاضیان از سفارت‌ها ویزا می‌گیرند.

منبع: امیر مقدم، مدیر روابط عمومی و رابط پارلمانی معاونت اجرایی ریاست جمهوری دولت یازدهم و از مسئولین ستاد موسوی در سال ۸۸ است که سال‌‌هاست خارج از ایران زندگی می‌کند.

رای دادگاه آرژانتین: جمهوری اسلامی مسئول حمله به سفارت اسراییل و مرکز یهودیان آمیا است
سعید لیلاز: اگر حمله کنند، جمهوری اسلامی بمب اتم را آزمایش می‌کند

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!