مرگ مغزی دختر ۲۲ ساله در بازداشتگاه وزرای ناجا در تهران

0
181

مهسا امینی، دختر ۲۲ ساله سنندجی که به همراه خانواده‌اش به تهران سفر کرده بود، روز سه‌شنبه ۲۲ شهریور وقتی با برادرش در ورودی بزرگراه حقانی بود، نیروهای گشت ارشاد او را بازداشت کردند. کیارش، برادر مهسا گفته است که وقتی در برابر بازداشت خواهرش مقاومت کرده، با برخورد خشونت‌آمیز ماموران مواجه شده است.

نیروهای گشت ارشاد مهسا امینی را به پلیس امنیت اخلاقی در خیابان وزرا منتقل کردند. به گفته کیارش امینی، دقایقی بعد، از درون ساختمان صدای جیغ و فریاد شنیده شده است و ماموران خانواده‌های نگران را با گاز اشک‌آور و ضربات باتوم متفرق کرده‌اند. در نهایت یکی از دختران آزاد شده تائید کرد که مهسا با آمبولانس از وزرا خارج شده است.

بر اساس این گزارش، «فقط دو ساعت بعد از بازداشت، پزشکان در بیمارستان کسری، با اعلام تشخیص سکته مغزی و قلبی همزمان، مرگ مغزی مهسا امینی را اعلام کردند. کیارش امینی می‌گوید اگرچه به او اجازه فیلم‌برداری از خواهرش را نداده‌اند اما او آثار کبودی را روی صورت و پای مهسا دیده است.»

نیروی انتظامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «خانمی برای توجیه و آموزش به یکی از بخش‌های پلیس تهران بزرگ هدایت شده بود که ناگهان در جمع سایر افراد هدایت‌شده به طور ناگهانی دچار عارضه قلبی شد.»

وزارت خزانه داری آمریکا ساعتی قبل ده نفر و دو شرکت مرتبط با سپاه پاسداران را به علت حملات سایبری تحریم کرد
جنازه نوجوان ۱۶ ساله، پس از تجاوز در اطراف شهرستان زرین‌دشت استان فارس پیدا شد

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!