افشای نقش سه فرمانده ارشد اطلاعات سپاه پاسداران در عملیات های ترور خارج از کشور

0
120

یک عضو ارشد پیشین سپاه پاسداران که نخواست نامش فاش شود اعلام کرد که معاون ضدجاسوسی و دو معان پیشین و فعلی عملیات ویژه اطلاعات سپاه پاسداران، در عملیات‌های ناموفق علیه اهداف اسرائیلی نقش داشته‌اند.

روح‌الله بازقندی، معاون ضدجاسوسی اطلاعات سپاه پاسداران، واحد ۱۵۰۰، مسوول عملیات شکست‌خورده اخیر در استانبول برای ترور یوسف لوی سیفری، کنسول پیشین اسرائیل و سه زن توریست اسرائیلی بوده است. بازقندی، با به کارگیری نیروهای غیرحرفه‌ای در ترکیه، آسیب سنگینی به اطلاعات سپاه پاسداران وارد کرد.

به گفته این منبع، بازقندی با غفلت از نفوذ موساد در ایران، باعث ترورهای پی در پی فرماندهان ارشد سپاه پاسداران و چهره‌های موثر در برنامه موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی شده است. از جمله ترور حسن صیاد خدایی، از فرماندهان واحد ۸۴۰ سپاه، واحد مسوول ترورهای برون‌مرزی، که اول خردادماه در تهران کشته شد.

کشف توطئه ترور اخیر توسط سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه، میت، یک رسوایی بزرگ برای سازمان اطلاعات سپاه پاسداران به همراه داشت. یائیر لاپید، نوزیر خارجه وقت اسرائیل، از ترکیه برای کشف این توطئه تشکر کرد.

علاوه بر بازقندی، معاون عملیات ویژه اطلاعات سپاه پاسداران، واحد ۴۰۰۰، هم در شکست‌های پیاپی در حملات علیه شهروندان اسرائیلی نقش داشته است. به گزارش این منبع، مصطفی جواد غفاری، از فرماندهان ارشد تروریست های رژیم اسلامی حاکم بر ایران در سوریه که آذرماه گذشته از این کشور اخراج شد، در ۹ ماه گذشته مسوول این حملات بوده که همه شکست خورده است.

جواد غفاری قبلا با بردن نیروهای معاونت عملیات ویژه به نیروی قدس باعث تضعیف این واحد شده بود.

شبکه خبری العربیه، گزارش داد که دولت بشار اسد، جواد غفاری را به اتهام نقض حاکمیت سوریه و ایجاد شبکه قاچاق اخراج کرد.

پیش از جواد غفاری، مسوولیت معاونت عملیات ویژه اطلاعات سپاه پاسداران برعهده رضا سراج بود که به دلیل توطئه ترور ناموفق اهداف اسراییلی در قبرس برکنار شد. سراج با عنوان کارشناس مسائل استراتژیک در رسانه‌های اصولگرا مطلب می‌نویسد.

حمله به امام جماعت روستایی از توابع مریوان
چکیده گزارش ۳۰۰صفحه‌ای مجلس رژیم از فساد در فولاد مبارکه؛ ۹۱ هزار میلیارد تومان تخلفات مالی

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!