صادرات نفت خام ایران به چین رکورد زد

0
50

بنا بر اعلام شرکت تحلیل انرژی ورتکسا، صادرات نفت خام ایران در ماه گذشته میلادی با وجود سقوط ارزش ریال به بالاترین رقم از زمان اعمال تحریم‌های نفتی آمریکا علیه رژیم حاکم بر ایران رسیده است.

بخش قابل توجه این صادرات مربوط به چین است. پالایشگاه‌های غیردولتی و کوچک چین به دنبال اعمال سقف قیمت برای نفت روسیه از سوی هفت کشور صنعتی جهان و اتحادیه اروپا اقدام به واردات نفت ایران کردند.

اتحادیه اروپا، گروه هفت کشور صنعتی و استرالیا در آغاز دسامبر سال گذشته بر سر تعیین سقف قیمت ۶۰ دلار (۵۶،۵۲یورو) برای نفت خام روسیه که از طریق دریا حمل می‌شود، توافق کرده بودند.

سقف قیمت به منظور جلوگیری از “سودبری روسیه از وضعیت ملتهب بازار انرزی در نتیجه جنگ تهاجمی علیه اوکراین” تعیین شده بود. در همان زمان اعلام شد، چین و هند می‌توانند به واردات نفت روسیه ادامه دهند اما تنها با حداکثر قیمتی که اکنون تصمیم‌گیری شده است.

بر همین اساس و به دنبال اعمال سقف قیمت برای نفت روسیه و احتیاط‌کاری شرکت‌های حمل و نقل در انتقال نفت این کشور، توجه چین به نفت ایران بیش از پیش جلب شد و پالایشگاه‌های غیردولتی و کوچک چین اقدام به واردات نفت از این کشور کردند.

شرکت تحلیل انرژی ورتکسا اعلام کرد، چین رکورد واردات نفت خام ایران در دسامبر ۲۰۲۲ را ثبت کرده است.

رئیس کل ستاد ارتش اسرائیل: برای خنثی سازی برنامه هسته ای رژیم حاکم بر ایران سه طرح حمله آماده داریم
بریتانیا سفیرش را از تهران فراخواند

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!