دکتر الن مندوزا: رژیم اسلامی حاکم بر ایران فقط “زبان زور” می فهمد

دکتر الن مندوزا در نشریه معتبر The Sun در مقاله ای به چگونگی اقدام عملی در برابر رژیم اسلامی حاکم بر ایران پرداخته است. وی در ابتدای مقاله می پرسد: «راه حل شما برای مشکل ایران چیست؟»

دکتر مندوزا اینگونه رژیم اسلامی حاکم بر ایران را توصیف می کند: «رژیمی که در ۴۲ سال گذشته از حقوق بشر سواستفاده کرده و با حمایت از تروریست‌ها و افراط گرای مذهبی تا آنجا که ممکن بوده به همسایگان خود و جهان آسیب رسانده است».

در ادامه وی از نحوه مواجهه ی غرب با رژیم آخوندها انتقاد می کند: «غرب همواره در اقدام عملی جهت مجازات آخوندها، کوتاهی کرده است. دولت ها از ترس اینکه مورد قضاوت دولت بعدی قرار بگیرند بی عملی در برابر رژیم اسلامی حاکم بر ایران را احمقانه توجیه کردند که این رژیم قابل تغییر است و فقط یک گروه از این سیاست بهره برده اند: آخوندها. آنها با آگاهی از اینکه طبق این سیاست، مجازاتی متوجه اشان نیست، با جسارت بیشتر برای صدور ایدئولوژیشان و نفوذ بیشتر تلاش می کنند. آخوندها با بهره بردن از این سیاست غرب، تاکتیک های نفوذ خود را با جسارت بیشتر، برای گسترش نفوذ در سایر کشورها، بدون ترس از مجازات شدن، اعمال کرده اند».

دکتر مندوزا با اشاره به حمله به نفتکش اسرائیلی می نویسد: «آخرین تخطی رژیم، زمانی رخ داد که به یک نفتکش اسرائیلی تحت حمایت بریتانیا بنام‌ «ام وی مرسر استریت» توسط یک هواپیمای بدون سرنشین در سواحل عمان، حمله کردند که منجر به کشته شدن، یک انگلیسی و یک رومانیایی شد. اسرائیل، ایالات متحده و بریتانیا رژیم اسلامی حاکم بر ایران را مقصر این حمله شناخته و وعده‌ای (از سیاستمداران) واکنش مناسبی را نشان داده‌اند. در پاسخ، رژیم اسلامی حاکم بر ایران، مستندات ارائه شده توسط اسرائیل را جعلی خواند».

در ادامه مقاله دکتر مندوزا رفتار مخرب رژیم آخوندها را مثال میزند:«رژیم اسلامی حاکم بر ایران، رژیم قاتل اسد در سوریه را تقویت می‌کند، تروریستهای حزب الله در لبنان را اداره می‌کند، به تروریست‌های حماس در غزه پول می‌دهد، از شبه نظامیان در عراق که به نیروهای بریتانیایی و آمریکایی حمله کرده‌اند، حمایت می‌کند و تلاش دارد تا میادین نفتی در عربستان را منفجر کند. در همین حین، هزاران شهروند خود را که با شجاعت خواستار آزادی بودند را شکنجه کرده و به قتل می رساند. فقط در چند سال گذشته رژیم اسلامی حاکم بر ایران، شهروندان انگلیسی از جمله کارمند خیریه نازنین زاغری را دزدیده و کشتیهای انگلیسی را ربوده است».

دکتر مندوزا می نویسد: «رژیم اسلامی حاکم بر ایران، علی رغم ادعای دموکراتیک بودن به هیچ وجه دموکراتیک نیست. ولی مطلقه فقیه، خامنه ای است، یک آخوند افراطی و متعهد به تفسیر سیاسی از اسلام. در زیر مجموعه‌ی او، رئیس جمهور تازه منصوب، ابراهیم رئیسی، مجری سابق و بی رحم قوانین شرع در ایران است که در انتخابات تقلبی رئیس جمهور شد. هر دو مردانی هستند که نفرت از غرب برای آنها فقط یک نگرش نیست، بلکه یک واجب دینی است».

در پایان دکتر مندوزا با تحسین از رفتار پرزیدنت ترامپ در مقابل رژیم اسلامی حاکم بر ایران می نویسد: «آخوندها موفق شده اند که منتقدانشان را ساکت کنند و می دانند مجازاتی در انتظار رفتار وحشیانه اشان نخواهد بود، پس چرا روششان را تغییر دهند و از این کشتی به کشتی دیگری حمله نکنند؟ رژیم اسلامی حاکم بر ایران میداند در این لحظه که غرب می گوید این حمله را تلافی می کند، متعهد به جریان مذاکرات در وین برای بازگشت به برجام و جلوگیری از دستیابی رژیم به سلاح اتمی است. گذشته از همه خطرات رژیم اسلامی حاکم بر ایران، دستیابی به سلاح اتمی، خطرناک ترین است، زیرا سلاح هسته ای نه تنها همسایگان بلکه صلح جهانی را تهدید می‌کند. این رژیم در سال ۲۰۱۵ با قدرتهای بزرگ جهانی برای توقف توسعه هسته‌ای در ازای رفع تحریمها وارد معامله شد اما در سه سال گذشته مشغول نقض تمام بندهای آن بوده است. دولت ترامپ در سال ۲۰۱۸ از این توافق خارج شد و این واقعیت را تشخیص داد که مذاکرات ضعیفی از سوی دولت اوباما صورت گرفته و به رژیم حاکم بر ایران در ازای توقف و نه پایان برنامه ی هسته ای خود آزادی عمل بیش از حدی داده است. با این حال سران رژیم حتی در حالی که در هر قدم تقلب میکنند، از برجام می گویند! اکنون دولت بایدن مایل است به قانون شکنی رژیم اسلامی حاکم بر ایران با پول بیشتر، پاداش بدهد. تمام اینها عمیقا کنایه آمیز است زیرا تنها یک بار در سالهای اخیر رژیم اسلامی حاکم بر ایران واقعا توسط یک قدرت بزرگ تحت تاثیر قابل توجهی قرار گرفته است. در ژانویه سال گذشته پرزیدنت ترامپ با صدور فرمان حذف قاسم سلیمانی فرمانده تروریست سپاه قدس، پاسخی تماشایی به حملات مکرر رژیم اسلامی حاکم بر ایران به پیمانکاران آمریکایی در عراق، نشان داد. انتظار می‌رفت که قتل فرمانده سپاه قدس پاسخ ترسناکی را به دنبال داشته باشد. در مقابل، آخوندها با دم بین پاهای خود کنار رفتند و (با اطلاع قبلی) چند موشک به پایگاههای خالی آمریکا پرتاب کردند. به آنها گفته شد که اگر جرات بیشتری برای مقابله به مثل داشته باشند ایالات متحده پیش قدم می‌شود و آتش را به طور نامتناسب پاسخ می‌دهد و در صورت لزوم رژیم تغییر میکند، که موجب عقب نشینی آخوندها شد.
همه اینها نشان می‌دهد که تنها یک راه برای برخورد با رژیم اسلامی حاکم بر ایران وجود دارد و آن استفاده از زبانی است که خود ترجیح می‌دهد از آن استفاده کند؛ زبان قدرت و زور. ترامپ با آن زبان صحبت و نتایج را تضمین کرد زیرا آخوندها همیشه ترجیح داده‌اند منافع خود را حفظ کنند تا اینکه سرافراز باشند. احضار سفیر رژیم اسلامی حاکم بر ایران به ملاقات رسمی در وزارت خارجه انگلستان، واکنش دولت ما به این اقدام رژیم اسلامی حاکم بر ایران آنقدر قوی نیست که آخوندها به آن احترام بگذارند و عقب نشینی کنند. پرزیدنت ترامپ رفته و اکنون این به بایدن، بوریس جانسون و نفتالی بنت در اسرائیل بستگی دارد که پاسخ مناسب به حملات آخوندها را بدهند».

تلگرام کنگره ملی ایرانیان
chat