نقش اتاق بازرگانی واتحادیه کارگری ( کمپین سایه) در دزدیدن انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ ایالات متحده

مترجم: ماهورا

بعد از تقلب دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری۲۰۲۰ آمریکا مردم این کشور نگران هرج و مرج بودند. گروههای تروریستی چپ گرا مانند آنتیفا و BLM قول داده بودند که به خیابانها بیایند و صدها اعتراض را در سراسر کشور برنامه ریزی کنند. گروه های راست گرا آماده تجمعات اعتراضی برای دفاع از رای خود بودند. در یک نظرسنجی قبل از روز انتخابات، ۷۵ درصد از آمریکایی ها در مورد احتمال بروز خشونت ابراز نگرانی کرده بودند.

در عوض، یک آرامش وهمآور فرود آمد. این اولین رویداد عجیب بود. از آنجا که پرزیدنت ترامپ از پذیرفتن پیروزی دروغین بایدن امتناع ورزید، واکنش جامعه، نه اقدام توده ای، بلکه اعتراضات و زمزمه های پراکنده بود. حمایت سازمان های رسانه ای در ۷ نوامبر از جو بایدن و تبلیغات منفی آن ها علیه پرزیدنت ترامپ افکار مردم سراسر ایالات متحده را به خود مشغول نموده و سرگرمی آغاز شد.

دومین اتفاق عجیب، درخواست حامیان مالی بزرگ پرزیدنت ترامپ از وی برای پذیرفتن پیروزی بایدن بود؛ این اتفاق در حالی افتاد که بسیاری از ایالات کلیدی هنوز در حال شمارش آرا بودند. اما پرزیدنت ترامپ کاملا حق داشت. توطئه ای در پشت صحنه در جریان بود. توطئه ای که هم باعث محدود شدن اعتراضات شد و هم خیانت حامیان تجاری ترامپ را با آن هماهنگ کرد.
هر دو غافلگیری نتیجه اتحاد غیر رسمی میان فعالان چپ گرا و غول‌های تجاری بود. این اتحاد پنهانی در بیانیه مشترک اتاق بازرگانی و اتحادیه کارگری، که در روز انتخابات منتشر شد خود را آشکار کرد. هر دو طرف این پیمان را نوعی معامله ضمنی برگرفته از آشوب های گروه های تروریستی آنتیفا و BLM اعلام کردند.

تبانی بین شرکت های بزرگ تجاری و تروریست های آنتیفا و BLM تحت عنوان کارگران، فقط یکی از مولفه های یک توطئه گسترده و فراحزبی برای تقلب در انتخابات بود – یک تلاش سایه وار، فوق العاده فریب کارانه برای کسب رای، سو استفاده از دموکراسی، زیر پاگذاشتن عدالت و نهادینه کردن فساد. برای بیش از یک سال، یک ائتلاف متشکل از عوامل عملیاتی در تلاش بودند تا بنیان های دموکراسی آمریکا را مورد حمله قرار دهند. همزمان پاندمی مشکوک ویروس چینی بستر لازم برای دزدیدن آرا یک رییس جمهور بی نهایت محبوب را فراهم کرد. گرچه بیشتر این فعالیتها توسط جریان چپ بین الملل انجام می شد، اما فعالیتهای آن از مرزهای ایدئولوژیک عبور می کرد و اسلامیست ها و حتی سیاستمداران فاسد حزب جمهوری خواه را نیز در بر می گرفت. هدف سناریویی که دولت در سایه دنبال میکرد تنها جلوگیری از پیروزی ترامپ نبود؛ بلکه نابودی دموکراسی آمریکایی بود که از زمان تأسیس تاکنون از ویژگی های بارز آمریکا و عامل قدرت و استیلای آن بر جهان بوده است.

کار آنها همه جنبه های انتخابات را تحت تأثیر قرار داد. آنها ایالت ها را وادار کردند تا سیستم ها و قوانین رای گیری را تغییر دهند و صدها میلیون بودجه دولتی و خصوصی را در این راه هدر دادند . آنها از رسیدگی به دعاوی مربوط به تقلب انتخاباتی در دادگاه ها جلوگیری کردند، و میلیون ها رای تقلبی برای اولین بار از طریق پست به دست آوردند. آنها با موفقیت شرکت های رسانه های اجتماعی را تحت فشار قرار دادند تا اطلاعات درست را سانسور کنند و از استراتژی های داده محور برای حملات سایبری استفاده کردند. آنها کمپین های ملی آگاهی عمومی را کنترل کردند که آمریکایی ها نتوانند به اطلاعات صحیح در مورد تقلب گسترده دست یابند. آنها حساب های شبکه های مجازی پرزیدنت و تیم وی را محدود و در نهایت مسدود کردند. پس از روز انتخابات، آنها از هر اهرم فشاری استفاده کردند تا اطمینان حاصل کنند که ترامپ نمی تواند آرا خود را پس بگیرد.

قبل از انتخابات، پرزیدنت ترامپ بارها در رابطه با خطر تقلب از طریق آرا پستی هشدار داد. او پس از سوم نوامبر ماه ها در تلاش برای دفاع از رای مردم از طریق قانون بود. در نهایت پس از محرز شدن تقلب با شواهد بسیار در ۶ ژانویه دموکرات ها با استفاده از گروه های تروریستی آنتیفا و BLM تحت پوشش هواداران پرزیدنت حوادث کنگره را ایجاد و کالج الکترال را برای خیانت به پرزیدنت و قانون اساسی آمریکا تحت فشار گذاشتند.

جرقه تاسیس کمپین در سایه از آنجا زده شد که در پاییز سال ۲۰۱۹، مایک پودورزر که یک ربع قرن مشاور ارشد اتحادیه کارگری است؛ متقاعد شد که پرزیدنت ترامپ پیروز انتخابات بعدی خواهد بود و مصمم شد از آن جلوگیری کند.

وی از طریق جریان های کمونیستی که همواره گروه های کارگری را تحت سلطه خود در می آورند به جدیدترین تاکتیک ها و داده ها برای تقلب در انتخابات دسترسی داشت. در میان خودی های دموکرات، وی به عنوان جادوگر بزرگترین پیشرفتهای فناوری سیاسی در دهه های اخیر شناخته میشود. گروهی از استراتژیستهای کمونیست در اوایل سال ۲۰۰۰ با حمایت از وی انستیتوی آنالیست را تشکیل دادند، یک شرکت مخفی که روشهای علمی را برای به اصطلاح مبارزات سیاسی اعمال می کند. او همچنین در تاسیس Catalist، پرچمدار شرکت های پیشرو داده ها نقش داشت.
او پس از پیروزی پرزیدنت ترامپ در سال ۲۰۱۶ گروه و جلسات استراتژیک خود را برای شکست پرزیدنت ترامپ تشکیل داد و در سال ۲۰۱۹ از احتمال پیروزی ترامپ ابراز نگرانی نمود.
سپس ائتلافی از سازمان های “مقاومت” تشکیل داد و برنامه ریزی سناریو را در مورد پتانسیل انتخابات آینده آغاز کرد. فعالان چپ گرا و گروه های تروریستی آنتیفا و BLM را در سطح محلی و ملی را تحت عنوان فریبنده دفاع از دموکراسی جمع کرد. در همین راستا سازمان های حمایت ازحقوق رأی دهندگان و حقوق مدنی شروع به هیاهو علیه پرزیدنت ترامپ و به نفع آرا پستی کردند. گروهی از مقامات منتخب سابق در حال تحقیق در مورد فرمان اضطراری ۲۰۱۸ بودند چرا که می ترسیدند ترامپ از این حق قانونی خود استفاده کند.

او ماه ها در اندیشه سناریوها و گفتگو با سیاستمداران و چهره های برجسته بود. یافتن چپ گراهایی که ترامپ را برای موقعیت خود خطرناک می دانستند کار سختی نبود، اما پودورزر مراقب بود که از چالش دور بماند. وی نتیجه گرفت که تفاوت عمده بین ایالات متحده و کشورهایی که قدرت خود را در دموکراسی از دست داده اند این است که در سیستم انتخابات غیر متمرکز آمریکا نمی تواند یک بار تقلب شود. این فرصتی را برای تقلب در سطح ایالتی برای دموکرات ها فراهم کرد.

در تاریخ ۳مارس، پودورزر یادداشت محرمانه سه صفحه ای را با عنوان “تهدیدهای انتخابات ۲۰۲۰” تهیه کرد. وی نوشت: “ترامپ به روشنی گفته است که این انتخاب عادلانه نخواهد بود و او به جز انتخاب مجدد خود هر گونه نتیجه جعلی و تقلبی را رد خواهد کرد.در تاریخ ۳نوامبر، باید پیروزی بایدن توسط رسانه ها اعلام گردد در غیر این صورت، او از سیستم اطلاعاتی راست برای ایجاد روایت خود و تحریک طرفداران خود برای اعتراض استفاده خواهد کرد.”

این استراتژیست ضد ترامپ در این یادداشت محرمانه چهار دسته از چالش ها را بیان می کند:
حمله به رای دهندگان، حمله به دولت انتخابات، حمله به مخالفان سیاسی ترامپ و تلاش برای برگرداندن نتایج انتخابات.

سپس ویروس چینی COVID-19 در اوج فصل انتخابات مقدماتی درون حزبی به کمک دموکرات ها آمد. دموکرات ها شروع به هیاهو کرده و ادعا کردند روش های معمول رای گیری دیگر برای رای دهندگان یا داوطلبان عمدتاً مسن، ایمن نیست. فرمانداران و قضات برخی ایالت ها در اقدامی ناقض قانون اساسی قوانینی را برای رای گیری غیر حضوری تصویب کردند ؛در حالی که تصویب قوانین در حوزه اختیارات مجالس ایالتی می باشد. شمارش آرا بیش از یک ماه طول کشید.
در نوامبر ۲۰۱۹ محبوبیت پرزیدنت و شکست بایدن بر پودورزر آشکار شد. پودورزر در آپارتمان خود در حومه واشنگتن دی سی، از لپ تاپ خود و در کنار میز آشپزخانه خود شروع به کار کرد و جلسات پشت سر هم را با شبکه ارتباطی خود در سراسر جهان، روزانه برگزار می کرد: جنبش کارگری؛ نهادهای چپ مانند والدین برنامه ریزی شده و Greenpeace؛ گروه های مقاومت مانند Indivisible و MoveOn. گیک ها و استراتژیست های داده های مترقی، نمایندگان خیریه ها و بنیادها، سازمان دهندگان مردمی در سطح دولت، فعالان برابری نژادی و دیگران.

برنامه ریزی برای تقلب گسترده در انتخابات به تلاشی در سطح بی سابقه نیاز داشت و از اعضای کنگره تا دره سیلیکون و دولت هایی مانند چین و روسیه گسترش یافت. این اتحاد از آشوب های گروه های تروریستی آنتیفا و … در تابستان، که بسیاری از رهبران آنها اعضای ارشد اتحاد کمونیستی بین اتاق بازرگانی و اتحاد کارگری بودند، انرژی به دست آورد.

هزینه انتخابات غیر حضوری بسیار بالا بود آنها می بایست هزینه کارت پستال ها را بپردازند تا به مردم اطلاع دهند که می توانند رای غیابی بدهند یا در برخی از ایالت ها رای نامه های رای گیری را برای هر رای دهنده ارسال کنند. آنها برای پردازش آرا به کارمندان و اسکنرهای اضافی نیاز داشتند.

بنابراین کمپین سایه در ماه مارس از کنگره درخواست کردند تا بودجه حمایتی COVID را به ستاد اداره انتخابات که در دست دموکرات ها بود؛ هدایت کنند. بیش از ۱۵۰ سازمان با هدایت کنفرانس حقوق مدنی و بشری نامه ای امضا کرده و خواستار ۲ میلیارد دلار بودجه برای انتخابات بودند که در همان ماه تصویب شد اما بودجه امدادی کووید ۱۹ به این مبلغ اضافه نشد و کار را دشوار کرد.

خیریه های خصوصی به طور غیر قانونی وارد عمل شدند. مجموعه ای از بنیادها ده ها میلیون در بودجه اداره انتخابات کمک کردند. طرح ابتکاری چان_زاکربرگ ۳۰۰ میلیون دلار درآمد کسب کرد.

در پایان، تقریباً نیمی از رای دهندگان در سال۲۰۲۰ از طریق پست رأی دادند، که عملا انقلابی در نحوه رای گیری است. حدود یک چهارم رای زود هنگام دادند و فقط یک چهارم رأی دهندگان رأی خود را به روش سنتی با حضور در پای صندوق رای در روز انتخابات ارائه دادند.

وامپ، نماینده سابق کنگره حزب جمهوری خواه، از طریق گروه اصلاحات غیر حزبی شماره یک برای همراه کردن جمهوری خواهان با این اتحادیه کار کرد. وامپ می گوید: “ما فکر کردیم که باید برخی عناصر دو حزبی اتحادی را پیرامون انتخابات آزاد و عادلانه به وجود آوریم. ۲۲ دموکرات و۲۲ جمهوریخواه تحت عنوان شورای ملی صحت انتخابات حداقل هفته ای یک بار در زوم دیدار می کردند. آنها در شش ایالت درگیر مناقشه علیه ترامپ تبلیغ کردند.

اتحادیه برای مدیران شبکه های اجتماعی مهمانی های شام ترتیب داد و برای سانسور اطلاعات واقعی با آن ها برنامه ریزی کرد. در همین حال، پودورزر به هرکسی که می دانست هشدار می داد که نظرسنجی ها حمایت بی سابقه مردمی از ترامپ را دست کم می گیرند بنابراین آن ها شروع به دستکاری نظر سنجی ها کردند.

کمپین سایه بیش از ۱۵۰ گروه چپ گرا را تحت عنوان محافظین انتخابات در اینترنت گرد هم آورد که اعتقاد داشتند نیازی به حضور پلیس نیست و خود به عنوان گروهی مستقل قصد دارند از انتخابات محافظت کنند. وب سایت این گروه که اکنون از بین رفته است، دارای نقشه ای بود که ۴۰۰ تظاهرات برنامه ریزی شده پس از انتخابات را نشان می داد.
شب انتخابات با ناامیدی بسیاری از دموکرات ها آغاز شد. ترامپ همانطور که در نظر سنجی هاپیش بینی شده بود، پیش افتاد. فلوریدا، اوهایو و تگزاس را به راحتی پیروز شد و میشیگان، ویسکانسین و پنسیلوانیا را بیش از حد انتظار رای آورده بود. اما پودورزر به گفته خبرنگار نیویورک تایمز از این موضوع ناراحت بود. او هفته ها هشدار داده بود که میزان رای دهندگان ترامپ در حال افزایش است.

اتحادیه ساعت ۱۱ شب اعلام جلسه اضطراری کرد. صدها نفر پیوستند. خیلی ها آماده فرار شدند اما ناگهان شمارش آرا متوقف شد و پس ازگذشت چند ساعت رسانه ها بایدن را پیروز اعلام کرده و اتحادیه جشن پیروزی را در خیابان ها برنامه ریزی و اجرا کردند. اتحادیه در تمام مراحل بررسی و شمارش آرا تا کالج الکترال طبق استراتژی پیش رفت و هم اکنون در مرحله پایانی پرزیدنت ترامپ را در معرض استیضاح غیر قانونی قرار داده است.

تلگرام کنگره ملی ایرانیان
chat