پشت پرده برکناری وزیر دفاع آمریکا و شایعات مربوط به جنگ

نویسنده: مهران

در پی برکناری مارک اسپر و تنی چند دیگر از مقامات نظامی ایالات متحده توسط پرزیدنت ترامپ، رسانه‌های رژیم و خبرگزاری‌های جناح چپ بین الملل به رهبری نیویورک تایمز این تغییرات را ناشی از قصد رئیس جمهور آمریکا برای اقدام نظامی علیه رژیم حاکم بر ایران دانسته و اخباری را مبنی بر احتمال بروز جنگ را منتشر کردند.

اما حقیقت ماجرا چیست، پس از شیوع ویروس چینی و همزمان با کشته شدن جورج فلوید تبهکار سابقه دار بر اثر بی احتیاطی یک پلیس، گروه‌های تروریستی آنتیفا و بی ال ام شورش‌های گسترده‌ای را آغاز و ماه‌ها آن را ادامه دادند.

از آنجایی که این شورش‌ها و اقدامات خرابکارانه و تروریستی در ایالت‌ها و شهرهای تحت کنترل دموکرات‌ها که فرماندار، شهرداران و سایر مقامات نیز به این حزب تعلق داشتند صورت گرفت مسئولین مربوطه هیچگونه اقدامی را برای برخورد با این گروه‌ها صورت نداده و این سهل انگاری عامدانه آنان منجر به تخریب اموال عمومی، منازل و فروشگاه‌ها و کشته و زخمی شدن انسان‌های بیگناه بسیاری گردید.

پرزیدنت ترامپ که این سهل‌انگاری و عدم برخورد را مشاهده می‌کند از وزیر دفاع می‌خواهد تا ارتش را فعال کرده و به اقدامات تروریستی گروه‌های مذکور پایان دهد اما آقای اسپر که قاعدتا باید دستور رئیس جمهور را اجرا می‌کرد با تمرد کردن، حاضر به اجرای دستور نمی‌گردد.

نزدیک شدن به انتخابات سوم نوامبر و علم پرزیدنت ترامپ به این نکته که حزب دموکرات و جریان رسانه‌ای در کمین وی هستند تا جنجال جدیدی را علیه‌ اش براه انداخته و همچون چهار سال گذشته در تخریب و زیر سوال بردن وی بکوشند باعث گردید تا از عکس‌العمل نسبت به رفتار وزیر دفاع خود اجتناب کند.

اما با پایان انتخابات پرزیدنت ترامپ که طبیعتا دیگر نگرانی از بابت واکنش رسانه‌ها نداشت در اولین اقدام مارک اسپر را برکنار و کریستوف سی میلر مدیر مرکز ملی مبارزه با تروریسم، بعنوان سرپرست این وزارتخانه معرفی گردید.

فراموش نکنیم که یکی از شعارهای انتخاباتی پرزیدنت ترامپ عدم شروع یک جنگ جدید توسط ایالات متحده و بازگشت نیروهای آمریکایی به خانه بوده است و در چهار سال گذشته نیز بارها و با وجود اینکه دستاویز بین‌المللی مناسب و موجه برای اقدام نظامی علیه رژیم حاکم بر ایران را داشت از آن خودداری نمود تا به قولی که به مردم آمریکا داده است پایبند بماند.

از بارزترین موارد می‌توان به تصمیم برای حمله به مقاصدی در ایران و در پی هدف قرار گرفتن پهباد آمریکایی در آبهای بین‌المللی توسط سپاه تروریستی پاسداران اشاره کرد که در آخرین لحظات با تغییر تصمیم و انصراف پرزیدنت، این حمله منتفی گردید.

اما باید این نکته را نیز در نظر داشت که گرچه دونالد ترامپ هرگز به دنبال جنگ نبوده و نیست ولی این احتمال وجود دارد که در صورت اقدام تحریک آمیز دیگری از سوی سپاه پاسداران و دیگر تروریست‌های تحت امر ملایان، صبر رئیس جمهور ایالات متحده به سر آمده و این‌بار پاسخی قاطع به رژیم جمهوری اسلامی بدهد.

از سوی دیگر نیز هرچند پرزیدنت ترامپ به مردم خود قول داده ایالات متحده آغازگر هیچ جنگ دیگری نباشد اما چنانچه هر یک از متحدان وی در منطقه منجمله اسرائیل، عربستان و کشورهای خلیج فارس با رژیم جمهوری اسلامی وارد درگیری نظامی گردند بی‌تردید حمایت همه جانبه‌ای از آنان به عمل خواهد آورد.

در مورد قراردادهای نظامی ایالات متحده با کشورهای منطقه نیز این امری متداول بوده که در دهه‌های اخیر ادامه داشته و عقد چنین قراردادهایی لزوما نمی‌تواند به معنای بروز جنگی قریب الوقوع باشد همانگونه که در چهل سال گذشته هیچ یک از این قراردادها درگیری نظامی کشورهای مذکور با رژیم را در پی نداشته است.

تلگرام کنگره ملی ایرانیان
chat