انتشار تصویر ملاقات جو بایدن با شریک تجاری هانتر بایدن

مترجم: بیتا

عکسی از معاون رئیس جمهور سابق، جو بایدن، در حال ژست گرفتن با کنس راکیشف الیگارشی از قزاقستان، که گفته می‌شود یک بار با پسر بایدن، هانتر بایدن، تجارت کرده، نمایان شده است.

عکس بالا که اولین بار سال گذشته در یک وب سایت ضد فساد به نام طرحی قزاقستانی در مورد بازیابی دارایی [Kazhakhastani Initiative on Asset Recovery (KIAR)] منتشر شد، نشان دهنده هانتر بایدن و جو بایدن، همراه با نخست وزیر سابق قزاقستان، کریم ماسیموف، در انتهای سمت راست است.

در انتهای سمت چپ، عکس کنس راکیشف را نشان می‌دهد، که به عنوان “فامیل و شریک تجاری تابع تیمور کولیبایف [الیگارشی]”توصیف شده است.

وب سایت شخصی راکیشف وی را به عنوان “یک تاجر، سرمایه گذار و کارآفرین بین المللی” معرفی می‌کند. این گزارش می‌افزاید که وی “با توجه به منافع تجاری شامل فناوری، نفت و گاز، دارایی، کشتی سازی و صنایع فلزی و معدنی”، “به عنوان یکی از تأثیرگذارترین تاجران در قزاقستان شناخته می‌شود.”

گفته می‌شود راکیشف و هانتر بایدن فرصت‌های تجاری را با هم بررسی کرده‌اند. روزنامه دیلی میل انگلیس ۱۶ اکتبر گزارش داد:

دیلی میل می‌تواند افشا کند که بین سالهای ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴، هانتر به نوعی برای کنس راکیشف، یک “بازرگان، سرمایه گذار و کارآفرین بین المللی” که دارای روابط خانوادگی نزدیک با نورسلطان، رئیس جمهور سابق مستبد رژیم کلپتوکراتیک کشورش، کار می‌کرد.

ایمیل‌هایی که از طریق فعالان مبارزه با فساد از کشور آسیای میانه به این روزنامه می‌رسید، نشان می‌دهد که بایدن جونیور جلسات گسترده‌ای با راکیشف، که قصد داشت بخشی از ثروت شخصی خود را در نیویورک و واشنگتن دی سی سرمایه گذاری کند، برگزار کرده است. وی همچنین برای انجام بحث‌های تجاری به آستانه، پایتخت قزاقستان، سفر کرد.

پس از آن هانتر بایدن قبل از اینکه راکیشف را متقاعد کند که یک میلیون دلار با الکساندرا فوربس کری، دختر فیلم ساز سناتور دموکرات و نامزد سابق ریاست جمهوری، جان کری، سرمایه گذاری کند، تلاش کرد که وی (راکیشف) را به خرید شرکتی معدنی در نوادان ترغیب کند.

دیلی میل همچنین گزارش داد که هانتر بایدن و راکیشف با هم دوست شدند، و هانتر بایدن به آستانه (نور سلطان فعلی)، پایتخت قزاقستان سفر کرد. دیلی میل خاطرنشان کرد: این دو همچنین “با هم در رستوران های لوکس در نیویورک و واشنگتن دی سی شام خوردند”.

اخیرأ، در گزارش سنای ایالات متحده در مورد فعالیتهای تجاری خارجی هانتر بایدن راکیشف ذکر شد که در آن اشاره به اینکه الیگارش ۱۴۲۳۰۰ دلار به دوان آرچر، شریک تجاری هانتر بایدن، که ظاهرأ برای یک ماشین داده است شد:

آرچر ۱۴۲۳۰۰ دلار از کنگس راکیشف از قزاقستان دریافت کرد، ظاهرأ برای یک ماشین، همان روز [در سال ۲۰۱۴] معاون رئیس جمهور، جو بایدن، به همراه نخست وزیر اوکراین، آرسمی یاسنیوک، در کیف ظاهر شد و در مورد اقدامات روسیه در کریمه به قانونگذاران اوکراین خطاب کرد.

پیتر شوایزر، حامی خبرگزاری بریتبارت، در کتاب ۲۰۱۹ خود، امپراطوری‌های مخفی: چگونه طبقه سیاسی آمریکا فساد را پنهان می‌کند و خانواده و دوستان را غنی می‌کند، گزارش داد که حساب مورگان استنلی که وجوه “ماشین” در آن پرداخت می‌شد، “توسط آرچر کنترل می‌شد و مبالغ پولی زیادی را از اشخاص خارجی دریافت می‌کرد.”

طبق اسناد دادگاه به نقل از شوایزر، این حساب بودجه‌ای از شرکت انرژی اوکراین بوریسما (Burisma)، شرکت چینی بوهای هاروست ر اس تی (بی ح ر) [Bahai Harvest RST (BHR)]، و از یک شرکت تحت کنترل راکیشف، هولدینگ نواتوس، دریافت کرد.

روزنامه‌نگار تحقیقی، متیو تایرمند، از اوایل سال ۲۰۱۴ ایمیلی به خبرگزاری بریتبارت ارائه داد که در آن آرچر اظهار داشت که میزبان “وزیر امور خارجه” قزاقستان در واشنگتن دی سی خواهد بود.

این ایمیل از بوان کونی، شریک تجاری سابق هانتر بایدن و دوان آرچر، که در حال حاضر برای محکومیتی در سال ۲۰۱۶ در یک طرح کلاهبرداری از اوراق قرضه در زندان فدرال به سر می‌برد از طریق تایرمند ارسال شد.

همانطور که هفته گذشته خبرگزاری بریتبارت گزارش داد: “کونی” معتقد است که او “مرد سقوط” برای طرح کلاهبرداری بود و آرچر و هانتر بایدن از مسئولیت شانه خالی کرده‌ بودند.“ محکومیت آرچر رد شده بود، اما اخیرأ دوباره احیا شد، و او در حال حاضر در انتظار صدور حکم است.

به نظر می رسد عکس بایدن‌ها با راکیشف و ماسیموف در کافه میلانو در واشنگتن گرفته شده است. آرم رستوران برجسته روی پرده‌های پس زمینه (در عقب عکس) مشهود است. تاریخ عکس مشخص نیست.

جو بایدن معرور به مهمان مکرر رستوران است:

کارول راس جوینت
‏@caroljoynt
دیده شد: معاون رئیس جمهور، جو بایدن، و شهردار، مایکل بلوبرگ، مکالمه‌ای محرمانه در طول شام در کافه میلانو. جمعه بود ولی هنوز هم لازم به ذکر است.

کافه میلانو همچنین نشان یک توطئه تروریستی عجیب و غریب خنثی شده ایرانی بود با هدف گرفتن سفیر عربستان، که ظاهرأ او نیز اغلب در آنجا غذا می‌خورد.

خبرگزاری واشنگتنیان در سال ۲۰۱۳ گزارش داد: “جو بایدن، معاون رئیس جمهور و همسرش مهمانان روزمره‌ای هستند … کافه میلانو در واشنگتن با سربلندی در ملاقات‌های مهم امتیاز دارد. هر شبی ممکن است برخی از افراد عالیقدر با گارد امنیتی در اتاق باشند.”

جو بایدن قبلأ اظهار داشته است: “من هرگز با پسرم یا برادرم یا با هر شخص دیگری در مورد کارهایی که در ارتباط با مشاغل آنها بوده بحث نکرده‌ام. تمام.”

جوب پولاک سردبیر ارشد خبرگزاری بریتبارت و مجری برنامه عصرهای یکشنبه خبرگزاری بریتبارت در Sirius XM Patriot از ساعت ۴ تا ۷ به وقت اقیانوس آرام است. جدیدترین کتاب الکترونیکی وی خواص ترامپیان: درس و میراث ریاست جمهوری دونالد ترامپ (The Trumpian Virtues): (The Lessons and Legacy of Donald Trump’s Presidency). کتاب اخیر وی، نوامبر قرمز (RED NOVEMBER)، داستان انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری دموکرات در سال ۲۰۲۰ را از منظر محافظه کارانه روایت می‌کند. او برنده بورس تحصیلی فارغ التحصیلان روزنامه نگاری ۲۰۱۸ Robert Novak است. او را در توییتر @joelpollak دنبال کنید.

تلگرام کنگره ملی ایرانیان
chat