جوی خوابآلو، از زیرزمین تا مینی‌سوتا برای فرار از شکست

نویسنده: مهران

روز گذشته جو بایدن که ماه‌های اخیر را بیشتر در زیرزمین خانه‌اش سپری کرده بود برای جلب نظر مردم و پیروزی در انتخابات راهی مینی‌سوتا شد و در حضور جمعیتی چند ده نفره به سخنرانی پرداخت.

حضور غیرمترقبه بایدن در مینی‌سوتا در شرایطی رخ داد که پرزیدنت نیز ترامپ طبق اعلام قبلی برای سخنرانی انتخاباتی خود در این ایالت حضور داشت.

مینی‌سوتا بصورت سنتی اکثرا به دموکراتها رای داده و زمان انتخاب نیکسون در سال ۱۹۷۲ آخرین باری بوده که آراء این ایالت به نامزد جمهوریخواه تعلق گرفته و پس از آن در یازده انتخابات متوالی بدون استثناء دموکراتها در این ایالت پیروز بوده‌اند.

اما بنظر می‌رسد در انتخابات پیش رو این امکان بصورت جدی وجود دارد که در چرخشی تاریخی این ایالت که صاحب ده رای الکترال می‌باشد پس از ۴۸ سال بار دیگر به رنگ قرمز درآید که این موضوع باعث نگرانی جدی دموکراتها و جو بایدن شده است.

نارضایتی عمیق مردم مینی‌سوتا از آشوب‌هایی که در پی مرگ جورج فلوید توسط تروریست‌های آنتیفا در این ایالت رخ داد و منجر به تخریب و به آتش کشیده شدن اموال عمومی، مرگ انسان‌های بیگناه و هرج و مرجی بی‌سابقه گردید در کنار بی تفاوتی مسئولین دموکرات این شهر اعم از فرماندار، شهردار، دادستان و رئیس پلیس نسبت به معضلات فوق از مهمترین دلایل چرخش احتمالی مینی‌سوتا به سوی دونالد ترامپ به شمار می‌رود.

اقلیت مسلمان ساکن این ایالت که بیشتر سومالی تبار بوده و در دوران اوباما به آمریکا وارد شده‌اند نیز به دلیل نقش خود در آشوب‌های اخیر و نیز رفتارهای غیرمتمدنانه روزافزون و زیر پا گذاشتن و بی‌احترامی به ارزش‌های آمریکایی و عدم برخورد مسئولین با معضلات مذکور نیز از دیگر دلایل نارضایتی مردم مینی‌سوتا از شرایط موجود هستند.

ایلهان عمر از رهبران این جامعه مسلمان و خط دهنده به آنان در موارد متعدد منجمله آشوب‌های اخیر بشمار می‌رود.

شایان ذکر است که جدا از مواضع ضد اسرائیلی و صحبتهای بی‌شرمانه عمر در همدردی با تروریست‌های القاعده، اخیرا اخباری پیرامون ارتباطات وی با رژیم جمهوری اسلامی، فساد مالی، روابط غیراخلاقی و همچنین ازدواجش با برادر خود جهت فریب مقامات اداره مهاجرت، نیز به رسانه‌ها درز کرده است.

عمر در سال ۲۰۱۶ با جلب اعتماد مردم مینی‌سوتا توانست به مجلس ایالتی و دو سال پس از آن به مجلس نمایندگان ایالات متحده راه یابد اما حواشی فوق الذکر و رفتارهای ناشایست وی باعث شرمساری مردم این ایالت در برابر جامعه آمریکایی گردیده و بسیاری از آنان از اعتماد به این مسلمان رادیکال ابراز پشیمانی کرده‌اند.

به هر روی و با توجه به شرایط عجیب و بی سابقه موجود در این ایالت، انتخابات سوم نوامبر نشان خواهد داد که آیا مردم مینی‌سوتا از مغزشویی چپها و اسلامگرایان نجات یافته‌اند یا بار دیگر اشتباه خود در اعتماد به عمر را در ابعادی بزرگتر با رای دادن به جو بایدن تکرار خواهند کرد.

اما آنچه مشخص است حضور بایدن برای جلب نظر مردم در در ایالتی که همیشه دموکراتها رای آن را در جیب داشته‌اند نشان از پی بردن وی به شرایط وخیم خود و احساس شکست در انتخابات پیش رو دارد.

تلگرام کنگره ملی ایرانیان
chat