کمک مالی دقیقه نودی جورج سوروس به کمپین جو بایدن

مترجم: پونه

در حالی که چند روز بیشتر تا انتخابات ریاست‌جمهوری باقی نمانده، جورج سوروس، میلیاردر لیبرال دموکرات آمریکایی، با پرداخت کمکی یک میلیون دلاری به کمپین بایدن، قصد دارد رای ایالت‌های چرخشی (Swing States) که همیشه نقشی تعیین کننده در نتیجه‌ی انتخابات دارند را به نفع دموکرات‌ها تغییر دهد.
(ایالت‌های چرخشی، ایالاتی هستند که مشخصا قرمز، یا آبی نیستند و رای‌شان می‌تواند در هر دوره تغییر کند. مثلا ایالت تگزاس همواره قرمز است و به جمهوری‌خواهان رای می‌دهد، و کالیفرنیا همواره آبی و طرفدار دموکرات‌هاست. اما ایالاتی چون میشیگان، و آیوا ایالات چرخشی هستند و رای‌شان در هر دوره می‌تواند تغییر کند.)

بر اساس تازه‌ترین گزارش کمیسیون فدرال انتخابات (Federal Election Commission)، بنیاد Democracy PAC متعلق به جورج سوروس، که در سال ۲۰۱۹ برای تاثیرگذاری در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، تاسیس شده است، برای جذب رای سیاهان و لاتین‌تبارهای آمریکایی، به هر کدام از بنیادهای Black PAC و Somos PAC، مبلغ ۵۰۰ هزار دلار پرداخت کرده است.

بنیادهای Black PAC و Somos PAC، سیاهان و لاتین‌تبارهای آمریکایی را در انتخابات، هدایت می‌کنند و بر رای این دو گروه تاثیرگذارند.

جورج سوروس ماه گذشته نیز به ایالت‌های میشیگان و پنسیلوانیا، میلیون‌ها دلار پرداخت کرده بود؛ به این امید که بتواند رای این دو ایالت را به سمت کاندیدای دموکرات متمایل کند.

جورج سوروس، پیش از این نیز مبلغ ۷۰ میلیون دلار برای کمپین بایدن در ایالات مختلف هزینه کرده بود. جمع کمک‌های مالی جورج سوروس برای انتخابات ۲۰۲۰، سه برابر مبلغی است که او در سال ۲۰۱۶ برای کمپین هیلاری کلینتون هزینه کرده بود.

اما اقدامات جورج سوروس در راستای خرید رای برای دموکرات‌ها، تنها اقدامات انجام شده نیست. میلیاردرهای دیگری نیز چون مایکل بلومبرگ، به پرداخت کمک‌های دقیقه نودی در ایالت‌های چرخشی مثل فلوریدا روی آورده‌اند، تا رای آنها را به نفع دموکرات‌ها برگردانند.

بنیاد Somos PAC که خود را اولین مرکز پیشرو تحقیقی-آموزشی برای لاتین‌تبارها در ایالات چرخشی معرفی می‌کند، در جدیدترین فهرست مالی خود نشان می‌دهد که بنیاد Democracy PAC جورج سوروس، و بنیاد Florida Freedom PAC مایکل بلومبرگ، از بزرگترین اسپانسرهای مالی او هستند.
این بنیاد تاکنون میلیون‌ها دلار به نفع بایدن، برای کسب رایِ رای‌دهندگان لاتین‌تبار هزینه کرده است؛ PAC Somos همچنین به کمپین‌های بسیاری از کاندیداهای دموکرات سنا، و کنگره نمایندگان کمک مالی کرده است.

بنیاد Black PAC نیز بر آمریکایی-آفریقایی‌ها تمرکز دارد و از بایدن، و بسیاری از کاندیداهای دموکرات سنا و کنگره نمایندگان حمایت می‌کند.
آخرین کمک سوروس به این بنیاد، به یک میلیون دلار می‌رسد که در اواخر ماه جولای پرداخت شده است.
جوروج سوروس، مبالغ هنگفت دیگری را نیز به بنیادهای Nuestro PAC،
،Latino Victory Fund
United We Dream،
Black Men Vote، و
Color of Change
پرداخت کرده است و همه این بنیادها سعی بر تاثیرگذاری بر رای اقلیت‌ها دارند.

اما این لیست بلندبالای کمک‌های مالی جورج سوروس به دموکرات‌ها، به اینجا ختم نمی‌شود؛ افراد و بنیادهای بسیاری از کمک‌های هنگفت این میلیاردر لیبرال بهره‌مند شده‌اند و این پول‌ها را برای ضربه زدن به دانولد ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ خرج کرده‌اند. از جمله‌ شبکه‌ی سناتور دموکرات چاک شومر (Chuck Schumer) در سنا، و شبکه‌ی نانسی پلوسی در کنگره نمایندگان.

پیش از انتخابات ۲۰۲۰، جورج سوروس با شخصیت حقیقی خود به کاندیداها و بنیادها کمک مالی می‌کرد. اما در این دور انتخاباتی، او از بنیاد تازه تاسیس خود (Democracy PAC) به این منظور استفاده می‌کند تا با برداشتن نورافکن‌ها از روی خود، راحت‌تر به فعالیت‌ بپردازد.

تلگرام کنگره ملی ایرانیان
chat