ایمیل‌های هانتر بایدن و اثبات فساد مالی بایدن‌ها در چین

مترجم: پونه

پیش‌تر در نیک‌نیوز جزئیات فساد مالی هانتر بایدن در چین، اوکراین، روسیه، و قزاقستان منتشر گردید.
اخیرا افشای ایمیل‌های هانتر بایدن از لپ‌تاپ شکسته‌ی او و انتشار آن توسط نیویورک پست، ضمن تایید گزارش ماه گذشته‌ی جمهوری‌خواهان سنا درمورد فساد هانتر و خانواده‌اش در چین و اوکراین، زوایای دیگری از فساد مالی عمیق خانواده‌ی بایدن در این دو کشور را آشکار می‌کند.
ایمیل‌های همکار تجاری هانتر بایدن، بوان کونی (Bevan Cooney) که در اختیار سردبیر خبرگزاری Breitbart، پیتر شوایتزر (Peter Schweizer) قرار گرفته است نیز، روابط تاجران وابسته به کمونیست چین و دولت اوباما را نمایان می‌کند.

در این مقاله، تنها به گستردگی فساد بایدن‌ها در چین می‌پردازیم.

نیویورک پست در روز ۱۵ اکتبر، ایمیل‌های هانتر بایدن که توسط رودی جولیانی، وکیل شخصی پرزیدنت ترامپ به دست او رسیده بود را منتشر کرد و علی‌رغم سکوت رسانه‌های وابسته به چپ بین‌الملل در برابر این رسوایی، تبدیل به جنجالی رسانه‌ای علیه بایدن‌ها شد. تا جایی که کمپین انتخاباتی جو بایدن در نتیجه‌ی این آبروریزی، فعالیت‌های خود را به حالت تعلیق درآورد.

ایمیل‌های هانتر، از جزئیات قراردادهای بسیار سودآور او با بزرگترین کمپانی انرژی چین (CEFC) که وابسته به حزب کمونیست چین است، پرده برمی‌دارد.

ایمیلی که در تاریخ ۱۳ می ۲۰۱۷ با موضوع “انتظارات” به بایدن فرستاده شده، به تقسیم پاداش حاصل از قرارداد بین ۶ نفر می‌پردازد و دریافتی هانتر بایدن طبق قرارداد با CEFC به عنوان رئیس/ نایب‌رئیس شرکت هولدینگی که مالکیت ۵۰ درصدی بر آن دارد، “۸۵۰” ذکر شده و انتظاراتی در ازای این دریافتی از او وجود داشته است.

در قرارداد دیگری، سهام این شرکت هولدینگ به طور مساوی میان ۴ نفر تقسیم شده است: هانتر بایدن، راب واکر، جیمز گیلیار، و تونی بابولینسکی. همچنین ۱۰ درصد سهام به فردی به نام جیم، و ۱۰ درصد باقی‌مانده به The Big Guy که گفته می‌شود به جو بایدن اشاره دارد، تعلق می‌گیرد.

در این ایمیل از فردی به نام Zang نام برده می‌شود که Zang Jian Jun، مدیر اجرایی پیشین CEFC است.

در ایمیلی دیگر که در تاریخ ۲ آگست ۲۰۱۷ توسط هانتر بایدن فرستاده شده است، بر قرارداد تجاری او با رئیس کمپانی CEFC، یی جیانمینگ، صحه می‌گذارد.

طبق این قرارداد هانتر بایدن سالانه بیش از ۱۰ میلیون دلار، فقط برای معرفی سرمایه‌گذاران خارجی به جیانمینگ دریافت می‌کند.

اسناد به دست آمده، همچنین نشان می‌دهد که یکی از معاونان ارشد جیانمینگ که از مقامات دولتی هنگ‌کنگ بوده است، به نام شی پینگ پاتریک هو (Chi Ping Patrick Ho)، به هانتر بایدن مبلغ ۱ میلیون دلار برای خدمات مشاوره‌ای در رابطه با قوانین آمریکا و استخدام وکلای آمریکایی، پرداخت کرده است.

ایمیل‌های همکار تجاری هانتر بایدن و افشای دیدار مخفیانه حزب کمونیست چین با دولت اوباما در کاخ سفید

ایمیل‌های شریک تجاری هانتر بایدن نشان می‌دهد که پسر معاون رئیس‌جمهور وقت، از دسترسی خود به دولت آمریکا استفاده کرده، و جلسات خصوصی برای مشتریان خارجی و سرمایه‌گذاران در بالاترین سطوح، در کاخ سفید برگزار کرده است؛ و هیئتی از سرمایه‌گذاران چینی، و مقامات رسمی حزب کمونیست چین، جلسه‌ای محرمانه و ثبت نشده، با جو بایدن داشته‌اند.

در ایمیلی متعلق به سال ۲۰۱۱، مباحثه‌ی شرکای تجاری هانتر بایدن در مورد گسترش روابط خود با کمپانی China Inc. مشهود است.
این ایمیل و بسیاری دیگر که برای نخستین بار افشا می‌شوند، توسط بوان کونی، همکار تجاری سابق هانتر بایدن و دوون آرچر، در اختیار پیتر شوایتزر، سردبیر Breitbart قرار داده شده است.
بوان کونی، در حال حاضر برای مشارکت در باند کلاهبرداری بایدن در سال ۲۰۱۶، در زندان به سر می‌برد.
در سال ۲۰۱۹، کونی با شوایتزر تماس گرفت و عنوان کرد که معتقد است، در جریان کلاهبرداری، قربانی بایدن و آرچر شده است و آنها از زیر بار مسئولیت گریخته‌اند.
لازم به ذکر است که آرچر نیز در جریان آن کلاهبرداری توسط دادگاه محکوم شده بود، اما توانست با کمک یک قاضی فدرال، تبرئه شود. با این حال دادگاه استینافی، حکم قاضی فدرال را رد، و آرچر را گناهکار شناخت و او اکنون در انتظار اجرای حکم خود است.

کونی، همکار آنها که در حال حاضر دوران محکومیت خود را در زندان سپری می‌کند، در تماسی با شوایتزر، رمز عبور ایمیل خود و مجوزی کتبی برای انتشار آنها را در اختیار سردبیر Breitbart قرار داد.

در ۵ نوامبر ۲۰۱۱، آرچر ایمیلی را برای کونی فوروارد کرده بود که خبر از جذب مشتری‌های جدید با تنظیم جلساتی در کاخ سفید با گروهی از مقامات اجرایی دولت چین می‌داد. این گروه شامل هیئتی متشکل از CEC یا China Enterpreneur Club، و گروهی از میلیاردرهای چینی، حزب کمونیست چین، و حداقل یک دیپلمات بلندپایه از پکن بود.

برخلاف اسم گمراه‌کننده‌اش، CEC در واقع به عنوان وزارت خارجه‌ی دوم چین شناخته می‌شود که در سال ۲۰۰۶ توسط گروهی از تاجران و دیپلمات‌های چینی تاسیس شده است.
در آن ایمیل، محمد خاشقچی، نماینده‌ی CEC به یکی از همکاران هانتر بایدن و دوون آرچر نوشته:
“علی‌رغم مناسب نبودن زمان این دیدار، با توجه به مشکلاتی که ممکن است در سیاست آمریکا به وجود بیاورد، دیداری در کاخ سفید با جان کری، باب دیپلماسی را باز می‌کند که در ایجاد روابط تجاری میان هانتر بایدن و شرکایش، و چینی‌ها در آینده، بسیار موثر است.”
خاشقچی در ادامه نوشته که بهتر است این دیدار، در جایی ثبت نشود!

پیش از تماس با همکاران بایدن، CEC تلاش‌هایی در جهت دیدار با مقامات رسمی دولت اوباما کرده بود که تا آن زمان بی‌نتیجه مانده بود. خاشقچی در این ایمیل گفته است:
“ما به بسیاری از مقامات دولت آمریکا ایمیل زده‌ایم و تاکنون واکنش جدی از سوی واشنگتن دریافت نکرده‌ایم. شما با میلیاردرهای چینی طرف هستید! و این افراد ترجیح می‌دهند در کاخ سفید حضور پیدا کنند و توسط یک سیاستمدار بلندمرتبه مورد استقبال قرار بگیرند‌. اگر دوستان شما در واشنگتن بتوانند در این زمینه کمکی کنند، بسیار سپاسگزار خواهیم بود.”

هانتر بایدن و دوون آرچر، به سرعت مقدمات سفر چینی‌ها به کاخ سفید را مهیا کردند و طبق آرشیو دولت اوباما-بایدن، هیئت چینی در تاریخ ۱۴ نوامبر ۲۰۱۱ وارد کاخ سفید شدند و با مقامات بالارتبه‌ی دولت، دیدار کردند.

فایل‌های ثبت مهمانان کاخ سفید نشان می‌دهد که جف زاینتس (Jeff Zients) معاون رئیس دفتر مدیریت و بودجه اوباما، زاینتس را موظف کرده بود که نمایندگی‌های واردات و صادرات را در وزارت بازرگانی ادغام کند. اقدامی که هیئت چینی بسیار از آن استقبال می‌کرد.

برنامه‌ی سفر CEC به واشنگتن که توسط خود سازمان منتشر شده نیز ثابت می‌کند که هیئت چینی با جان برایسون (John Bryson) وزیر بازرگانی اوباما که به تازگی شروع به کار کرده بود هم دیدار داشته‌اند.

بسیار جالب توجه است که در فایل‌های ثبت مهما‌ن‌های کاخ سفید، هیچ گزارشی مبنی بر ملاقات هیئت چینی با جو بایدن ثبت نشده است اما مگی چنگ (Maggie Cheng) یکی از بنیان‌گذاران CEC سندی را افشا کرده که نشان می‌دهد جو بایدن ملاقاتی ثبت نشده با هیئت چینی داشته است. مگی چنگ، دبیر کل CEC و هماهنگ‌کننده‌ی ملاقات‌های هیئت چینی در واشنگتن بوده است.

ارتباطاتی که در نتیجه‌ی ملاقات‌های سال ۲۰۱۱ ایجاد شد، احتمالا راه را برای هانتر بایدن و دوون آرچر هموار کرد. زیرا دو سال پس از سفر هیئت چینی به واشنگتن، هانتر و آرچر در تاسیس کمپانی حکومتی BHR یا Bohai Harvest RST ایفای نقش کردند.
یکی از سرمایه‌گذاری‌های کلان BHR در یک کمپانی تاکسیرانی مانند اوبر به نام Didi Dache بود که اکنون به نام Didi Chuxing Technology Co شناخته می‌شود. این کمپانی، وابسته به Liu Chuanzh مدیر CEC و بنیانگذار Legend Holding است که کمپانی مادر Lenovo یکی از بزرگترین کمپانی‌های کامپیوتر جهان به حساب می‌آید. Liu همچنین عضو پیشین هیئت حزب کمونیست چین، و مدیر برنامه‌ی سفر هیئت CEC به کاخ سفید در سال ۲۰۱۱ بوده است. دختر او نیز مدیر پیشین Didi است. Liu برای مدت طولانی در سیاست‌های حزب کمونیست چین دخیل بود؛ او نماینده‌ی دور نهم، دهم، و یازدهم مجلس جمهوری خلق چین، و نماینده‌ی دور شانزدهم و هفدهم مجلس ملی حزب کمونیست چین بود. او همچنین نایب‌رئیس هشتمین و نهمین کمیته‌ی اجرایی فدراسیون صنعت و بازرگانی چین (ACFIC) بوده است.

کمپین بایدن تا این لحظه در برابر این اسناد سکوت کرده است.

تلگرام کنگره ملی ایرانیان
chat