دولت اوباما از فساد جو بایدن و پسرش در اوکراین مطلع بودند

مترجم: پونه

تام فیتون رئیس کانون وکلای گروه دیده‌بان قضایی (Judicial Watch) که متخصص نظارت بر فعالیت های دولت آمریکا است، در مقاله‌ای به فساد مالی هانتر بایدن در اوکراین پرداخته است. فیتون معتقد است که طبق اسنادی که در اختیار دارد، جان کِری، وزیر امور خارجه دولت اوباما کاملا در جریان فعالیت‌های فساد آمیز بایدن در اوکراین بوده است.

 

 

وی می‌نویسد که مردم آمریکا از حیله‌ی جو و هانتر بایدن در اوکراین آگاهی نداشتند اما وزارت خارجه دولت اوباما و دولت اوکراین کاملا از فعالیت‌های فسادانگیز آنها آگاه بودند؛ و روزنامه‌ی روسی زبان وِستی (Vesti) در اوکراین، با لحن طعنه‌آمیزی نوشته بود که جو بایدن به اوکراین می‌آید تا از بیزنس پسرش حفاظت کند!

 

 

 

هانتر بایدن، که از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ عضو هیئت مدیره‌ی کمپانی انرژی “بوریسما هولدینگ” در اوکراین بود، تا آن زمان هیچ سابقه‌ی فعالیتی در بخش انرژی نداشت. اسناد نشان می‌دهد که هانتر بایدن به دلیل فعالیت‌های فسادآمیز خود در این کمپانی، طی تحقیقاتی که دادستان کل اوکراین، (Viktor Shokin)، انجام داده بود تحت پیگرد قانونی قرار گرفته بود و جو بایدن در سفر خود به اوکراین در سال ۲۰۱۵ با تهدید رئیس‌جمهور اوکراین، پترو پوروشنکو (Petro Poroshenko) به عدم پرداخت وام یک میلیارد دلاری دولت آمریکا به او، خواهان برکناری شوکین شد. با برکناری ویکتور شوکین در سال ۲۰۱۶، هانتر توانست به فساد خود در بوریسما ادامه دهد.جورج کنت، دیپلمات بلند پایه دولت اوباما که مسئول امور اوکراین بود، در ایمیلی که در تاریخ ۱۷ ژانویه ۲۰۱۷ به دفتر جو بایدن می‌فرستد، با پیوست مقاله‌ی طعنه آمیز روزنامه‌ی وستی، در مورد فساد هانتر بایدن در بوریسما هشدار می‌دهد و یک کپی از آن ایمیل را نیز برای ماری یوانوویچ (Marie Yovanovitch) سفیر وقت آمریکا در اوکراین می‌فرستد. کنت در شهادت خود در کنگره آمریکا، ارسال این ایمیل را تایید می‌کند.

 

 

 

این ایمیل که اسنادش چهار روز پیش از ادای سوگند پرزیدنت ترامپ افشا می‌شود، و اسناد دیگر به دست آمده از وزارت خارجه اوباما، ثابت می‌کند که وزارت خارجه آگاهی کاملی از فعالیت‌های هانتر بایدن در اوکراین داشته است. همچنین می‌دانسته که روس‌ها از این فساد بایدن برای تاثیر گذاشتن در سیاست‌های دولت آمریکا استفاده می‌کردند.

تلگرام کنگره ملی ایرانیان
chat