امیرفخرآور، معمار تحریم نفت یا دشمن شاهزاده؟

نویسنده: مهران

این روزها و با داغ شدن مبحث قانون اساسی بازار حملات و شایعات عجیب و غریب و نشر ویدئو و عکس‌های گوناگون درباره امیر فخرآور بار دیگر داغ شده که در این مقاله سعی میشود تمام این موارد به صورت اجمالی بررسی شود.

از زندان عادل آباد شروع کنیم،فخرآور در سن ۱۷ سالگی ‌بدلیل سازماندهی اعتراضات دانش آموزی، دستگیر و چند روز در قرنطینه زندان عادل آباد زندانی میشود. هر ایرانی حتی اگر زندان نرفته باشد میداند که تمام زندان‌ها قرنطینه دارد و تمام زندانیان ابتدا وارد قرنطینه میشوند. از سوی دیگر با جستجو در گوگل نیز می توانید از حبس بسیاری از زندانیان سیاسی در بند قرنطینه زندان عادل آباد اطلاعات کسب کنید.

خیلی کوتاه سری به ویدئویی بزنیم که در کانال یوتیوب امیرفخرآور در سال ۲۰۱۳ منتشر شده اما شایعه‌سازان، آن را کلاس قرآن معرفی کردند. شایعه‌سازان و آنان که شایعات را باور دارند لحظه‌ای دهان خود را بسته و گوش کنند در خفقان دهه هفتاد یک جوان بیست ساله چگونه مردم را به انقلاب فرا میخواند.

بخش دیگری از شایعات پیرامون نحوه خروج امیر فخرآور از ایران است.

همانطور که وی بارها توضیح داده، فخرآور روشن‌ترین خروج از کشور را دارد، هماهنگی با دولت وقت ایالات متحده، پرداخت رشوه که امری رایج در ایران است به مامور فرودگاه و پرواز به دبی، استقبال از وی توسط ریچارد پرل معاون وزیر دفاع جورج بوش که در  و مهیا شدن ورود وی به خاک آمریکا در سریعترین زمان دلیل دیگری بر صحت ماجراست.

مگر اینکه امکان پرداخت رشوه در ایران را انکار و وزارت دفاع، کاخ سفید و دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا که مدعی هستیم پشت تمام وقایع و مشرف به رخدادهای جهان هستند را احمق فرض کنیم که شرایط خروج یک مامور رژیم را فراهم و وی را با سلام و صلوات وارد کشور خود کنند.

همگان می‌دانند که بدون تحریم نفت رژیم جمهوری اسلامی هرگز از پا در نمی‌آید زیرا با باج دادن به خارجی ها و تجهیز و تطمیع سرکوبگران داخلی بقای خود را تضمین می‌کند. طبق اسناد محرمانه ای که توسط ویکیلیکس افشا شد فخرآور در دبی طی مصاحبه ای که با مسئولان کنسولگری آمریکا داشت از طرح تحریم نفت می گوید. در جلسه ای در سنای ایالات متحده، فخرآور از طرح تحریم نفت و پاکسازی بخش فارسی صدای آمریکا می گوید.

وی در ادامه به اسرائیل رفته و گزینه تحریم نفت را به عنوان جایگزین راهکار نظامی و جنگ مطرح و در خنثی کردن پروپاگاندای رژیم از عشق مردم ایران به اسرائیل و آمریکا میگوید، سپس به انگلیس سفر میکند و از سیاستمداران این کشور نیز تحریم نفت رژیم را خواستار میشود

این روند بیش از یک دهه بالاخص در دیدار با مقامات آمریکایی ادامه می‌یابد و این کاریست که در عرف سیاسی کمپین و لابی نام دارد. کمپین تحریم نفت توسط کنگره ملی ایرانیان نبرد سنگینی بود با رژیم و بازویش در آمریکا به نام سازمان نایاک و لابیگری آنها در کاخ سفید و کنگره آمریکا که سرانجام به ثمر رسید.

آنها که کمپین و لابی را نمی‌فهمند و با ساختار سیاسی آمریکا آشنا نیستند اگر لابیگری برای تحریم نفت را بی‌تاثیر میدانند پس چرا به لابیگری نایاک برای برجام و لغو تحریم معترضند و نایاک را بازوی رژیم در خاک آمریکا میدانند. این یک بام و دو هوا و نادانی است یا کینه و حسادت با فخرآور؟

اقدام دیگر کنگره ملی ایرانیان و فخرآور تاکید بر قانونگرایی و لزوم ارائه پیشنویس قانون اساسی است تا مردم بدانند حکومت آینده بر پایه چه قوانینی اداره خواهد شد و جایگاه رای مردم در آن کجاست. منتقدان چگونه این اقدام را خیانت می‌دانند و وعده فردای مبهم دادن به مردم را نشانه صداقت؟

اما سری بزنیم به کتاب رفیق آیت الله و ادعای تهمت و توهین به شاهزاده و فرح دیبا. اینکه مرتضی مطهری، زهرا رهنورد، حدادعادل و…از یاران و مشاوران شهبانو بوده‌اند بخشی از تاریخ است، اگر کسی اسم دوستان شما و سوابقشان را بازگو کند و آن افراد سوابق سیاهی داشته باشند این گناه گوینده نیست.

اما فخرآور چه گفته و چه کرده که دشمن شاهزاده است، همان کاری که هویدا کرد و به خاطر وفاداری و دلسوزی خود به زندانی افتاد که در پایان آن جانش را نیز از دست داد، در ادامه به صحت این ادعای نگارنده می‌پردازیم.

اصرار نازیلا گلستان و پیرزاده بر اینکه شورای ملی نباید مفهوم براندازی داشته باشد، رفتن شورای ملی زیر چتر اتحادیه بین‌المجالس که شعارش ارتقای دموکراسی و ساخته دست روسها و رژیم نیز عضو آنست و عضویت فردی بنام مهدی خسروی از جمله دلایل اولیه مخالفت و اعتراض فخرآور به شاهزاده بود.

خسروی مسئول امور کامپیوتری دفتر شاهزاده و تمام ارتباطات با داخل کشور و متقاضیان همراهی با شورای ملی را در اختیار داشت، وی چندی بعد به جرم قاچاق گسترده سیگار توسط اینترپل دستگیر و مشخص میشود عضو سپاه و شریک محسن رضایی بوده است.

آیا اینکه فخرآور به رفتن زیر چتر یک مجموعه طراحی شده توسط روسها که رژیم را به رسمیت میشناسند و اعتراض به حضور یک قاچاقچی بین‌المللی و عضو سپاه تروریستی پاسداران در دفتر شاهزاده و دسترسی وی به اطلاعات براندازان داخل کشور اعتراض کرده است خیانت محسوب میشود؟

اعتراض دیگر فخرآور به رفاقت شاهزاده با اصلاح‌طلبان صادراتی و تشکیل فرشگرد و خرج شدن اعتبار پهلوی برای این گروه است. فرشگرد جز ضربه زدن به اعتبار شاهزاده و نشستن در بی بی سی فارسی چه کاری انجام داده؟ فایده تشکیل این گروه چه بوده؟

مورد دیگر اعتراض و انتقاد به رابطه و دوستی شاهزاده با امثال سازگارا و باطبی و آهی بوده است،

دقیقا چرا باید شاهزاده با چنین افرادی نشست و برخاست کند؟ اگر به دوستی شاهزاده با یار خمینی و مامور رژیم اعتراض شود اعتراض کننده خائن است یا دلسوز؟

فخرآور را به تفرقه متهم می‌کنند، جدا از اینکه کنگره ملی ایرانیان همواره مستقیم به شاهزاده پیام و درخواست مدیریت شورای انقلاب توسط ایشان را مطرح کرده است. تصویر زیر یکی از دهها دعوتی است که از طریق ایمیل یا در برنامه های لایو فرستاده شده است.

بد نیست نگاهی هم بیاندازیم به لیست تهمت زنندگان به فخرآور:

علی افشاری با شعار نه به پهلویسم در کنار باطبی با شعار جاوید شاه و زارع‌زاده از دفتر طبرزدی و سازگارا از گذار تنها اشتراکشان حمله و تهمت زدن به فخرآور است، خلجی نیز هم آواز است

آیا برایتان عجیب نیست که این به ظاهر دشمنانان یکدیگر و جمع اضداد در حمله به فخرآور

 دوست و یار یکدیگرند و نیز حشرات رسوایی مثل امید دانا و امین فردین و خلجی نیز گاها فراموش می‌کنند نقابشان افتاده و مزدوریشان آشکار شده و در طنزی احمقانه می‌گویند فخرآور مامور رژیم است

مورد دیگر نیز عکسی در کنار بهنود خیانتکار است، اولا بهنود آنزمان هنوز نقاب داشت و بعنوان مخالف رژیم شناخته و حتی دستگیر شد، اما در کلیت موضوع این عکس مربوط به حضور روزنامه‌نگاران منجمله فخرآور در بیمارستان سینا برای تهیه خبر و اطلاع از وضعیت سعید حجاریان پس ار ترور وی می‌باشد.

هدف نگارش این رشتو نه دفاع از فرد که دفاع از مجموعه کنگره ملی ایرانیان ‌و پاسخی یکبار برای همیشه به شایعات بود. مزدوران رژیم‌ و آنان که دنبال سرقت انقلاب مردمند و دائم بر شدت شایعات وحملات خود میافزایند نیز بدانند انقلاب قانون اساسی هر روز فراگیرتر شده و این سیل را مهاری نیست.

تلگرام کنگره ملی ایرانیان
chat