سینا عضدی از لابیستهای رژیم در آمریکا را بیشتر بشناسیم

نویسنده: مصطفی

 

بارها و بارها اعلام کرده‌ایم که چپها و اسلامیستها به صورت خزنده در مراکز حساس دنیا مانند دانشگاهها و مدیا (آن هم در سطح جهانی و نه فقط در ایران) نفوذ کرده‌اند.

این هم جدیدترین نمونه

آیا شخصی که پشت ابومهندس در حال راهپیمایی است می‌شناسید؟

 

عکسهای فوق متعلق به راهپیمایی ۲۲ بهمن پارسال است و آن شخصی هم که با ظاهری کاملا معمولی با فاصله بسیار نزدیک نسبت به ابومهندس راه می‌رود پژوهشگر تحقیقات استراتژیک و دیپلماسی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و محقق کنونی شورای آتلانتیک و محقق سابق در دانشگاه پرینستون آمریکا و مرکز ویلسون و البته از ماله‌کشان هوادار نایاک، جناب مستطاب “سینا عضدی” است.

 

این تنها بخشی از رزومه مشعشع سینا عضدیست. هر مخاطب بی‌اطلاعی ممکن است تحت تاثیر عناوین و القاب ایشان قرار بگیرد و به اشتباه تصور کند با فردی مطلع و باسواد روبروست.

 

ایشان از بام تا شام در رسانه‌هایی مانند ایران‌اینترنشنال، ‎بی‌بی‌سی فارسی و یورونیوز مشغول نوشتن مقاله و تحلیل سیاسی و ماله‌کشی برای رژیم است و صدالبته به همراه همکار خود ‎باربارا اسلاوین در آتلانتیک مشغول حمله ب پرزیدنت ترامپ

 

 

 

 

 

 

 

دو مورد از جنجالیترین اظهارنظرهای او در مصاحبه‌ با ‎بی‌بی‌سی صورت گرفت، جایی که او با خوانشی دلبخواهی از توماس هابز، سرکوب معترضان در ‎آبان ۹۸ را جایز شمرد! و پرزیدنت ترامپ را به دیوانگان تشبیه کرد و گفت: “سیاست های ترامپ بر اساس تئوری مرد دیوانه اجرا میگردد”‎

 

 

 

 

اشتباه نکنید، عضدی مشغول توضیح تئوری معروف مرد دیوانه نبود بلکه در پوششی تئوریک به توهین به پرزیدنت ترامپ پرداخت. او به خاطر نزدیکی به مراکز قدرت در ایران به راحتی در روزنامه الف و جوان (وابسته به ‎سپاه تروریستی پاسداران) مقاله منتشر و همان صحبتها را به عنوان یک دانشگاهی فرهیخته تکرار می‌کند.

عضدی در دانشگاه شاگرد محسن میلانی از نویسندگان چپگرا و دخیل در ‎شورش۵۷ بوده؛ میلانی نیز همانند شاگرد خود به صورت مداوم به عنوان کارشناس در مدیای فارسی‌زبان دعوت می‌شود و به راحتی در داخل ایران اقدام به چاپ و انتشار کتاب می‌نماید.

 

 

 

 

 

 

برای کسانی که با روش رژیم در نفوذ به دانشگاههای غربی آشنا نیستند ارائه توضیح کوتاهی ضروریست.

رژیم بعد از شناسایی افرادی که برای مزدوری قابلیتی از خود نشان می‌دهند، آنها را با بورسیه و یا حمایتهای مختلف مالی برای تحصیل راهی آمریکا می‌کند. پس از اتمام تحصیل، این افراد به بهانه‌های مختلف مانند انجام پژوهش، خود را در آن مراکز تثبیت می‌کنند. لازم به یادآوری است که تمام بودجه‌های سنگین این پژوهشها توسط رژیم تامین شده و آن مراکز دانشگاهی به همین دلیل مخالفتی با پذیرش این افراد نشان نمی‌دهند. از نمونه‌های کلاسیک این نوع نفوذ می‌توان به سید حسین موسویان اشاره کرد؛ سفیر سابق ایران در آلمان که پای او به عنوان تروریست در پرونده میکونوس به میان کشیده شده بود اما با سیاستهای دوران اوباما توانست به راحتی وارد آمریکا شده و به تدریس و تحقیق مشغول شود.

شاید سوال کنید که رژیم به چه دلیل باید مخارج چنین اقداماتی را بر عهده بگیرد؟

در پاسخ می‌توان گفت که

۱. این افراد با عناوین پرطمطراقی که به دست می‌آورند دارای اعتبار فراوانی شده

و

۲. در کشور میزبان به عنوان ماله‌کش رژیم و در جهت تایید سیاستهای آن فعالیت نموده و لابی می‌کنند.

۳. به سیاستمداران مخالف رژیم حمله می‌کنند

۴ . تحقیقهای جهت‌دار مانند آنچه که در دانشگاه مریلند صورت می‌گیرد انجام داده و آنها را در رسانه‌های معتبر و بی‌خبر(یا باخبر!) غربی منتشر نموده و برای جهت‌دهی به افکار عمومی از آن استفاده می‌کنند.

اهداف چندوجهی دیگری نیز پشت این ماجرا نهفته است ک در این مقال نمی‌گنجد.

تلگرام کنگره ملی ایرانیان
chat