قرارداد ننگین چین با رژیم ملاها بر سر نفت و گاز و صنایع پتروشیمی ایران

امیر فخرآور، رئیس سنای کنگره ملی ایرانیان در یوتیوب لایو هفتگی اش به شرح قراردادی به مراتب ننگین تر از ترکمانچای که در سپتامبر ۲۰۱۹ بین رژیم ملاها و چین بسته شده پرداخت. به گفته ی وی این قرارداد ننگین از طریق یکی از کارمندان وزارت نفت به «کنگره ملی ایرانیان» رسیده است.
امیرفخرآور در مقدمه این موضوع گفت: دیدار جواد ظریف در اواخر آگوست ۲۰۱۶ با وانگ یی وزیر امور خارجه ی چین رخ داد که در آن دیدار نقشه راه مشارکت جامع ۲۵ ساله ی استراتژیک چین و رژیم ملاهای حاکم بر ایران معرفی شد. پس از پاره شدن برجام توسط پرزیدنت ترامپ و به هم خوردن معادلات دو رژیم، سرانجام در سپتامبر ۲۰۱۹ توافق نامه بین آنها به روز می شود تا شاهد ننگین ترین قرارداد تاریخ ایران باشیم.
طی این قرارداد ۴۰۰ میلیارد دلاری، چین ۲۸۰ میلیارد دلار در بخش نفت و گاز و پتروشیمی ایران، و ۱۲۰ میلیارد دلار برای بروز رسانی زیرساخت های حمل و نقل سرمایه گذاری می کند. طبق قرارداد، چین فرآورده های نفتی و گازی و پتروشیمی ایران را با ۱۲% تخفیف دریافت می کند و تخفیف ۸-۶ درصدی دیگری نیز بابت تعدیل ریسک غرامت به چین تعلق می گیرد؛ به این معنی که تا اینجای کار چین، منابع ایران را ۲۰% زیر قیمت جهانی تصاحب می کند! اما کار به اینجا ختم نمی شود و باید توجه داشت که پول قرارداد به یوآن و طی دو سال پرداخت می شود و با توجه به اینکه یوآن در هندلز-بانک اروپا در آلمان، اوبر-بانک در اتریش و هالد-بانک در ترکیه تبدیل به ارزهای دیگر خواهد شد، چین برای دریافت ۱۲-۸% تخفیف دیگر بابت نرخ مبادله دلار دندان تیز کرده است؛ یعنی یک تخفیف ۳۲ درصدی برای چین کمونیستی در ازای خرید فرآورده های نفت و گاز و پتروشیمی از ایران. چین بدین طریق یوآن خود را به بازار جهانی تزریق می‌کند و سود مضاعفی به جیب می زند.

لازم به ذکر است که ۵۰۰۰ نیروی امنیتی چینی برای محافظت از پروژه های چین وارد کشور کشور می کند و کارگران ایرانی را برای ساخت جاده ای موسوم به جاده ابریشم به چین می فرستد تا همانند کارگران چینی استثمار شوند.

بند دیگری از این قرارداد حاکی از برقی کردن خط آهن ۹۰۰ میلیاردی تهران-مشهد است تا خط ترانزیتی از وسط ایران برای پیشبرد هرچه بیشتر اهداف چین احداث شود؛ بدین وسیله چین شاهراه ایران را از آن خود می کند و محصولات خود را از طریق خط آهن چین-مشهد-تهران و سپس ترکیه به بازارهای اروپایی میفرستد و تمام این مراحل تحت کنترل نیروهای امنیتی چین است.
بندی دیگر از این قرارداد ننگین، راه اندازی خط آهن سریع السیر تهران-قم-اصفهان و توسعه شبکه به روز رسانی شده تا تبریز است؛ تبریز محل استقرار بخشی از مجتمع های کلیدی نفتی و گازی و پتروشیمی است و خطوط گازی تبریز-آنکارا به یک نقطه محوری جاده ۲۳۰۰ کیلومتری متصل است که این جاده، آرومچه مرکز استان شینجیان در غرب چین را تا تهران همراهی میکند. در امتداد این جاده کشورهای قزاقستان، قرقیزستان، و ترکمنستان قرار دارند. چین از طریق این خطوط ترانزیت که از ترکیه نیز خواهد گذشت قادر خواهد بود محصولات نفت، گاز و پتروشیمی ایران را بنام خود در بازارهای جهانی به فروش برساند و از این طریق تحریم ها را دور بزند. البته این خط لوله مستلزم همکاری روسیه است و با توجه به شرط موجود در این توافق نامه، یک شرکت روسی به عنوان شریک بر اساس شرایط تخفیفی به همراه پیمانکار چینی شرکت خواهد داشت تا بدین وسیله پول دزدی حاصل از فروش ثروت مردم ایران به جیب مائوئیست های چینی و کمونیست های روسی سرازیر شود.

در ادامه امیر فخرآور پرسشی را مطرح و به آن پاسخ داد؛ از این قرارداد ننگین چه عاید رژیم می شود؟
نخستین هدفی که رژیم نبال می کند استفاده از حق وتوی چین و روسیه در شورای امنیت سازمان ملل متحد، علیه اقدامات جامعه بین الملل در مقابله با تبهکاری های رژیم است بدین طریق ملاها به روسیه و چین از ثروت مردم ایران رشوه میدهند و آن دو کشور برای حفظ آنها اقدام میکنند تا ملاها بتوانند ایدئولوژی اسلام‌گرایانه خود را همچنان به جهان صادر کنند.

دومین هدف رژیم کسب توانایی در افزایش برداشت در سه میدان کلیدی نفت و گاز است.

و سومین منفعت برای رژیم، خرید نفت ایران توسط چین است که علی رغم تصمیم ایالات متحده آمریکا برای عدم تمدید معافیت چین در واردات از ایران در ماه می گذشته، صورت خواهد گرفت.

درنهایت ایران ما به معیت چین، روسیه، و رژیم ملاها چپاول می شود تا رژیم بتواند از این طریق تحریم های آمریکا را دور بزند و بیشتر زنده بماند.

تلگرام کنگره ملی ایرانیان
chat