حقیقت تلخ در مورد ایران

مترجم: حسین

در ۱۴آوریل نیروهای ایرانی یک تانکر با پرچم هنگ کنگ و خدمه چینی آن را در تنگه هرمز تعقیب و برای مدتی کوتاه توقیف کردند. روز بعد یازده قایق نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به شش کشتی جنگی ایالات متحده که در حال انجام عملیات ترکیبی با بالگردهای ارتش در آبهای بین المللی بودند نزدیک شدند. کشتی های ایالات متحده پیام های متعددی را از طریق پیام رادیویی و شیپور اخطار به آنها دادند که قایق های ایرانی پس از گذشت حدود یک ساعت منطقه را ترک کردند.
اینها تنها آزارهای اخیر و نسبتا خفیفی است که رژیم ایران از زمان تاسیس در سال ۱۹۷۹ تاکنون انجام داده است. در طول ۴۱ سال گذشته جهان با مشکلات ناشی از رژیم ایران که به صورت مستقیم و یا بوسیله نیروهای دست نشانده آن مانند حزب الله یا حوثی ها پدید آمده است مقابله کرده است. بمباران ها، حملات موشکی، ترور ها و اقدامات تروریستی در خاورمیانه و سراسر جهان یک الگوی خاص بوده است. برای ده ها سال ایران همچنین تلاش های مصمم و هدفمندی برای توسعه قدرت هسته ای خود انجام داده است که هرگز آشکارا آن را برای تولید سلاح هسته ای تایید نکرده است. رژیم فعلی تقریبا به طور حتم برای دستیابی به آن هدف آماده است.
در سال ۲۰۱۵ در تلاشی برای خنثی کردن برنامه هسته ای رژیم، اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل به همراه آلمان توافق نامه ای را با ایران منعقد کردند.

حقیقت تلخ در مورد ایران
بدون شک همه افراد درگیر از جمله باراک اوباما رئیس جمهور گذشته ایالات بهترین نیت را داشتند. با این معامله که باعث افزایش چشمگیر قدرت مالی ایران شد، آنها معتقد بودند که حداقل برای ۱۵ سال جلوی جاه طلبی های هسته ای رژیم را گرفته اند و جهان را به مکانی امن تر تبدیل کردند، علاوه بر این آنها اعتقاد داشتند که گامی مهم جهت بازگرداندن ایران به جامعه جهانی برداشته اند.
آنها اشتباه کردند، رئیس جمهور دونالد ترامپ با صحبت در ۸ ژانویه سال ۲۰۲۰ گفت :
” خصومت های ایران پس از توافق احمقانه هسته ای ایران در سال ۲۰۱۵ به صورت قابل توجهی افزایش یافته است. آنها به جای تشکر از ایالات متحده شعار مرگ بر آمریکا سر میدهند در صورتی که دولت اوباما به آنها ۱۵۰ میلیارد دلار بدون اشاره به آنکه یک میلیارد و هشتصد میلیون آن پول نقد بود دادند، در حقیقت آنها در هنگام امضای توافق نامه شعار مرگ بر آمریکا سر میدادند، سپس ایران با تامین بودجه و پول از این معامله به وحشت افکنی و ساختن جهنم در یمن، سوریه، لبنان، افغانستان و عراق پرداخت. موشک هایی که به ما و متحدان ما شب گذشته شلیک شد با هزینه از همان پول که دولت گذشته در اختیار رژیم گذاشت انجام شد.
مشکلی که ایران برای جهان متمدن پدید می آورد به طور کامل ناشی از انقلاب اسلامی رژیمی است که مردم در سال ۱۹۷۹ آرزویش کردند.
در دسامبر سال ۱۹۷۹ آیت الله خمینی پیشگام در مسیر جدید ایران به مقام معظم رهبری تبدیل شد. فلسفه او که تقریبا نزدیک به ۴۰ سال پیش نوشت به اجرای قانون سخت شریعت در داخل و یک سیاست خارجی با هدف گسترش تفسیر شیعه از اسلام در سراسر جهان به هر وسیله ای که مصلحت تلقی شود نیاز داشت. وی اظهار داشت:
” ما باید انقلاب خود را به سراسر جهان صادر کنیم”
“تا زمانی که فریاد هیچ خدایی نیست مگر الله در سراسر جهان طنین انداز نشود، نزاع و درگیری وجود خواهد داشت.
پیگیری این هدف بنیادین انقلاب اسلامی دولت را درگیر و یا حامی اقدامات تروریستی، ضرب و شتم و قتل و جنایت ، نه تنها علیه اهداف غربی بلکه علیه مسلمانان غیر شیعه نیز کرده است. خمینی در مورد هدف بنیادین رژیم خود بی تردید بود، ” ما هدف خود را گسترش نفوذ جهان اسلام و پایان حکومت فاتحان جهان قرار داده ایم”
این موضوع تا حدودی خصومت بی حد ایران را با عربستان سعودی توضیح میدهد. پادشاهی عربستان سعودی با داشتن دو شهر مقدس اسلام، مکه و مدینه، در داخل مرزهای خود، خود را رهبر جهان اسلام میداند، ادعایی که ایران با آن مخالف است. این رژیم، عربستان سعودی را رقیب اصلی خود برای هژمونی سیاسی و همچنین مذهبی خود در منطقه میداند. در سال ۱۹۸۷ بنیانگذار رژیم اولین رهبر معظم انقلاب، آیت الله خمینی اعلام کرد که مکه در دست گروهی از بدعت گذاران است.
درباره هدف بنیادین رژیم این همان چیزی است که خمینی اظهار داشت:
“ما آرزو میکنیم که ریشه های فساد صهیونیسم، سرمایه داری و کمونیسم در سراسر جهان از بین برود. ما آرزو میکنیم همانند خداوند متعال، نظام هایی که براساس این سه پایه بنا شده اند نابود کنیم و نظم اسلامی پیامبر را ترویج کنیم”
خلاصه اینکه نگاهی روشن به حقایق نشان میدهد که یک همزیستی مسالمت آمیز با ایران انقلابی به سادگی امکان پذیر نیست از نظر آنها این یک نفی اهداف بنیادی رژیمشان است.

تلگرام کنگره ملی ایرانیان
chat