اثبات دروغ‌گویی رژیم در مورد شیوع کرونا با استفاده از یک روش آماری ساده

مقدمه:

توزیع فراوانی تمام پدیده‌های طبیعی که بدون دخالت انسان شکل می‌گیرند، حالت نرمال دارد و اگر به صورت نمودار ترسیم گردد حالت زنگوله‌ای پیدا می‌کند. به این نمودار، منحنی طبیعی یا توزیع استاندارد نیز می‌گویند. به عنوان مثال در هر جامعه‌ای تعداد نادری افراد بسیار کوتاه‌قد و معدود افراد بلند قد وجود دارد و قد اکثریت افراد جامعه حول و حوش میانگین قدی همان جامعه است.

یا به عنوان مثال توزیع هوش نیز به همین گونه است. معدودی از افراد یک جامعه، بسیار کم‌هوش، و تعداد اندکی جزو نوابغ هستند و حدود ۹۵ درصد مردم حول و حوش ضریب هوشی ۹۰  تا ۱۱۰ می‌باشند.

در طبیعت هیچ پدیده‌ای وجود ندارد که تغییراتش دقیقا خطی باشد. به عبارت ساده، هیچ پدیده‌ طبیعی‌ای(بدون دخالت انسان) را نمی‌توان یافت که تغییراتش با تغییرات زمان، متناسب و ثابت باشد. شیوع یک بیماری هم از این قاعده مستثنا نیست. هیچ بیماری ویروسی را نمی‌توان یافت که مثلا اگر امروز ۴۰ نفر به آن مبتلا شدند، فردا هم ۴۰ نفر به آن مبتلا شوند، پس‌فردا و روزهای بعد نیز همین تعداد به آن مبتلا شوند. بیماری وقتی سیر طبیعی خود را طی می‌کند به صورت تابع نمایی رشد می‌کند و وقتی به اوج رسیده و شروع به از بین رفتن می‌کند هم به صورت نمایی کاهش می‌یابد. البته اگر بشر دخالت کند و بیماری یا هر پدیده طبیعی دیگر را کنترل کند، می‌تواند کاری کند که تغییرات آن به صورت خطی باشد.

به زبان ساده در اولین زمان ورود کرونا به ایران، ۱ نفر به آن مبتلاست و از آنجایی که هر شخص مبتلا به کرونا می‌تواند تا قبل از بروز قطعی بیماری خود، (به صورت میانگین) ۳ نفر را مبتلا کند، پس شیوع (با اغماض و برای فهم راحت‌تر مطلب) به این نحو صورت می‌گیرد:

۱-۳-۹-۲۷-۸۱

و الی آخر.

می‌توانید تپه‌ای متقارن را تصور کنید که با زاویه و شیبی خاص به سمت بالا میرود(شیوع)، و وقتی به نقطه اوج خود رسید به سرازیری می‌رسد(کاهش میزان مبتلایان).

ویروس COVID19 در تمام دنیا با سرعت نمایی و طبق توضیحی که دادیم در حال رشد است؛ البته در تمام دنیا به جز ایران.

اگر به نمودار تعداد مبتلایان گزارش‌شده در کشورهای مختلف نگاه کنیم، چیزی که ایران را از تمام کشورها متفاوت می‌کند این است که نمودار ایران به مدت سه هفته است که کماکان یک خط صاف است که نه شباهتی به کشورهای دیگر دارد و نه اساسا با اصول بنیادین حاکم بر جهان همخوانی دارد. به عبارتی دیگر، از نظر علمی امکان ندارد چنین رفتاری را در شیوع این بیماری مشاهده کنیم مگر اینکه “دخالت و مدیریت صحیح انسان” را در تشخیص و درمان بموقع بیماری شاهد بوده باشیم(که تاکنون شاهد نبوده‌ایم). این نمودار نشان می‌دهد که آمار ارائه شده توسط جمهوری اسلامی قطعا با آمار واقعی تفاوت معنادار و بنیادین دارد و جمهوری اسلامی به شدت در حال دروغ گفتن در مورد میزان ابتلا و مرگ و میر افراد است.

تلگرام کنگره ملی ایرانیان
chat